Jag vill gärna veta mer om kameran när den kommer! Är det endast upplösningen som skiljer den från 150?
Efter 90 bedrövelser köpte jag till slut en kamera. Det blev en Sony DSC-P120 vilket är en svart DSC-P100 med extra batteri och en väska. Dvs det ingick i paketet. Pris för det: 3997kr på OnOff. Ett bra paketpris tycker jag. Köpte till 256Mb MS Pro för 650kr.
Jag måste säga att den mycket väl lever upp till mina förväntningar vad det gäller snabbhet och bildkvalitet. Den har en del inställningsmöjligheter som slutartid och bländare, fokus, exponeringskompensation och ISO. Har säkert glömt nåt.
Battertiden är GRYM. Jag tog över 160 bilder inomhus med blixt och display på häromdagen och det fanns ändå mer än halva batteritiden kvar. Sonys batterisystem är verkligen bra. Man får hela tiden indikation på hur mycket batteri som är kvar. Det är ju bättre än t ex Canon som bara visar när det håller på att ta slut.
Även filmläget är grymt. 30fps i 640*480 blir bra även i iMovie och att visas på en tv. Man kan filma till minneskortet är slut.
Bildkvaliteten kan jag bara uttala mig som lekman. De ser bra ut på skärmen och jag tycker detaljnivån är bra. Att det finns ett 3:2 läge i högsta upplösningen är mycket bra då man slipper klippa bilderna om man ska skriva ut/beställa utskrifter.
Kameran är liten och smidig och vikten är precis lagom. Tack vare att den är rätt platt glider den enkelt ner i fickan.
Som sagt, jag är mycket nöjd. Vill nån veta mer så fråga bara!!