Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Släpp ordet fritt - fria bannade medlemmar?

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Intressant och positivt att så många känner likadant som jag.

Adminteamet och moderatorerna avgör tillsammans om medlemmar skall bli avstängda och dom får oftast en varning innan så sker. Det är väldigt ovanligt nuförtiden - 2002 var detta ett betydligt större problem innan vi satt tydliga regler för forumet (och vågade säga ifrån).

I vissa inlägg får man bilden av att detta är något som sker dagligen men under våra 3.5 år talar vi inte ens om en promille av medlemmarna som blivit varnade.

Hela den här diskussionen handlar uppenbart om en medlem (om man läser mellan raderna) som irriterade många genom spydiga kommentarer. Det hela slutade med en avstängning varefter den aktuella personen registrerade flera nya konton under andra namn vilka också blev avstängda. Huruvida Arvids påstående att vi nu ser samma medlem söka upprättelse under ett nytt namn stämmer eller inte är nog upp till var och en att avgöra.

Jag har inget otalt med personen ifråga och om han sköter sig och håller trevlig ton i fortsättningen är han välkommen tillbaka.

Allmänna villkor och forumregler

Senast redigerat 2004-10-10 12:50

99mac skulle vara ett ännu bättre forum, om dess ledning och dess medlemmar vågade släppa fram kritikerna. Vi har förlorat allt för många intelligenta, vältaliga och kritiska röster här på 99mac, pga vår oförmåga att se dem som tillgångar och istället se dem som bråkmakare. Några har blivit bannade, några har blivit bortmobbade och några har "frivilligt" bytt forum.

Det hade varit intressant att få en lista på vilka dessa är - skicka gärna ett privat meddelande!

Jag gjorde en google-sökning på xplane 99mac och hittade detta: http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=628738

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-10 13:08
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Jag gjorde en google-sökning på xplane 99mac och hittade detta: http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=628738

Det är lite sorgligt. En del har bestämt sig för att vara martyrer och tycker att alla andra är dumma. Jag kommer att tänka på två personer: Don Quixote och Fritjof Nillson "Piraten" som sa nåt om att "nämner man ordet 'synål' så är det alltid nån enögd jäkel som tar år sig"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-10 13:02

Martin: PM med lista skickad.

Ofta kallar vi kritikerna för "rövhål", eller lite nedsättande för "lille vän" eller för "rättshaverist". Och vem är det då som är "rövhålet"?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-10 13:10
Ursprungligen av Axel von Matern:

Martin: PM med lista skickad.

Ofta kallar vi kritikerna för "rövhål", eller lite nedsättande för "lille vän" eller för "rättshaverist". Och vem är det då som är "rövhålet"?

Nu missade du nog poängen. Kanske medvetet...

Ursprungligen av Axel von Matern:

Martin: PM med lista skickad.

Ofta kallar vi kritikerna för "rövhål", eller lite nedsättande för "lille vän" eller för "rättshaverist". Och vem är det då som är "rövhålet"?

Jag har inte fått någon lista via PM ännu iaf

Nu börjar väl diskussionen bli lite väl låg och Offtopic va. Kanske dags att ägna oss åt något mer kreativt denna fina söndag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-10 13:16

DanneV Jag menar att det kan vara samma person, den som du kallar "rövhål" och den som jag kallar "vältalig kritiker". Och att den som börjar kalla folk för rövhål, saboterar tråden.

Martin: skumt! Jag skickar igen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-10 13:25
Ursprungligen av Axel von Matern:

DanneV Jag menar att det kan vara samma person, den som du kallar "rövhål" och den som jag kallar "vältalig kritiker".

Mja....retorik....

Men eftersom varken du eller jag avgör detta, utan har gått med på att överlåta bedämningen till Martin & Co, och dom har bedömt vederbörande som icke-önskvärda, så får vi väl rätta oss efter det, eller hur?

Och att porta endast 4 personer av 8.000 tyder väl på en väldigt liberal syn på saken, tycker du inte det? Det tycker jag, som alltså själv varit ganska obekväm utan att fått ett enda litet mail om saken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-10 13:23

Funkade det nu då Martin? Och du har rätt. Detta började bli lite lågt! Sorry!

Gå ut i solen ett tag nurå. Imorgon blir det minusgrader och då ska man vara inomhus

Tråden stängd

Axel påminde mig om en gammal medlem som varit avstängd ett par år men så långsinta behöver vi inte vara så han är återaktiverad igen

Bevaka tråden