Kimmo, sustained hastighet är det man måste titta på, även vad disklösningen som "minst" klarar. En tom HD/HD-lösning är i regel många gånger snabbare än en fylld till 70%. Därför måste man se vad lösningen klarar "i alla lägen" helst (max och min-värden är intressanta).
Vi kör en AJA Io här på jobbet mot en Dual 1Ghz G4 och den funkar bra. Dock måste du ha snabbare disklösning en en intern SATA för att det ska funka stabilt med okomprimerad video. DV och DV50 funkar hur bra som helst mot SATA.
Tyvärr blockerar Io:n hela den inbyggda FireWire-bandbredden (hur det är på G5:an med FW800 vet jag inte). Så antnignen får du skaffa en massa interna SATA-diskar och ett raid-kort där, eller extrana SATA eller SCSI-lösning. Vi kör själva med 4 st 74GB SCSI diskar externt i kabinett och det funkar utmärkt för okomprimerad video.
Jag tror AJA själva rekommenderar en disklösning som MINST hanterar 50MB/s sustained för 8/10-bit okomprimerad video (4-disc solution, dvs 4st ATA, SATA eller SCSI). AJA själva har någon lösning för att få en PowerBook med FW-kort från LaCie så troligen borde en liknande lösning finnas för PCI-kort.