Hej!
Jag har en önskan att kunna titta på TV på apple Cinema display 30" (som förhoppningsvis skall levereras snart) i fullskärmsläge. En TV-tuner för analoga och en separat för digital Tv från Elgato är också i beställningen. När det gäller digitalTv'n så hoppas jag att bildkvaliten skall kunna hålla för fullskärmsläge, däremot gissar jag (efter att ha sett hur bilden brukar se ut på 30" LCD-skärmar på affärerena) att bilden med den analoga sändningen kommer att se rätt grötig ut.
Det jag undrar är ifall det finns metoder eller verktyg som man kan använda för att förbättra bildkvaliten, har bl.a. hört talas om linjedubblerare och andra bildprocess-verktyg som kan eventuellt användas men på grund av mina bristande kunskper i detta område sä känner jag mig helt vilsen, Kan någon vänlig själ som kan sånt ta sig lite tid och berätta vad som jag skulle kunna göra. Som vanligt så är prisfrågan också i bilden, I det här fallet kan jag vara lite frikostigare och skulle rent teoretiskt kunna spendera 10,000- 15,000 kr för en hygglig lösning som ger märkbar förbättring, Några rekomendationer?
Sia