Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail krånglar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mail hämtar inte posten.Lösenordet stämmer och kontouppgiften är riktig.Jag ser posten om jag gör en webbaserad inloggning...nu funderar jag på att slänga prference filen för Mail,men då skulle jag vilja ha ett sätt att spara gammal post.Finns det?

Fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-31 11:23

Alla mail och konton sparas i mappen ~/Bibliotek/Mail, så om du slänger plist-filen så kommer inget att försvinna.

Har du kollat att du har skrivit in internetleverantörens SMTP-server istf e-postleverantörens SMTP-server? Så ska det vara nämligen (Det borde bara påverka utgående post egentligen, men det är alltid värt att kolla allt).

Ursprungligen av Rajje:

Alla mail och konton sparas i mappen ~/Bibliotek/Mail, så om du slänger plist-filen så kommer inget att försvinna.

Har du kollat att du har skrivit in internetleverantörens SMTP-server istf e-postleverantörens SMTP-server? Så ska det vara nämligen (Det borde bara påverka utgående post egentligen, men det är alltid värt att kolla allt).

Nej jag har inte kollat,men det borde inte behövas för det var bara några timmar sen det funkade sist.Det har ballat ur på nåt sätt....

Det står att In-mappen är skrivskyddad :-0

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-31 11:48

Klicka på den lilla blixten högst upp i brevlådefönstret.

Ursprungligen av Mondo:

Klicka på den lilla blixten högst upp i brevlådefönstret.

Kanon...men var!?

Jag har ingen liten blixt någonstans.Det finns ikoner som ser ut som blixtar som jag kan lägga in med "anpassa verktygsfält"De kopplar visst upp eller ned,men jag behöver dem inte...jag har ju bredband så jag är alltid online.

I övrigt verkar allt totalt F...up.Jag hittar inga inställningar för att skrivskydda mappar i mail.Det är ju som att skrivskydda sin mun så att man inte får in nåt käk...går inte att ha till nånting...?????

:-0

Desperat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-31 11:50

Oj, verkar mystiskt! :eek:
Men testa med att slänga plistfilen, det hjälper ofta.
Om det var några timmar sen det funkade bara, så kan det också vara någort tillfälligt som internetleverantören har problem med.

  • Medlem
  • 2004-10-23 15:19

Har samma problem! Misstänker att det är för att jag flyttat hela hårddisken till iPoden (innan datorn sskulle på reparation) och sedan flyttat tillbaka allt. Klonade disken så allt kom med. Har provat att slänga plist utan framgång och samma med att försöka reparera behörigheter på disken...

Det sjuka är att man ser att det kommit in nya mail (står typ 5 olästa i listan) men när man klickar på kontot försvinner det dvs. står inga olästa och (skrivskyddad). Ser inga spår av de nya mailen.

Någon som har några idéer??!?!

/Alex

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-26 11:26

Samma problem som er. Det går dessutom inte att rensa gamla mail från inboxen. Man slänger dom och raderar, men nästa gång man går dit ligger dom kvar. Någon som vet?

1
Bevaka tråden