Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tre års lidande tog slut idag!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En av de "funktioner" jag verkligen hatat i OS X är att fönster som ligger delvis utanför skärmytan flyttar på sig om man vill dra något till dem.

Jag vet inte hur många gånger jag av misstag släppt någonting på något helt annat ställe än jag hade tänkt pga av att fönstret flyttat på sig precis när jag släppte filen.

Och hela tiden har det gått att stänga av i Finder, samma kontroll som för spring-loaded folders.

Gud så skönt att det äntligen gick upp ett ljus, men att det ska behöva ha dröjt ända till nu innan man fattar

Jag får gratulera! Själv har jag aldrig upptäckt att det är så förran alldes nyss när jag provade. Men så har jag bara använt OSX i några månader också.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-23 16:23

Eh… Va???
Det är inte något man måsta sätta på för att kunan stänga av det?
[Eller oxå fattade jag helt enkelt inte vad det var du menade :-)]

Gött du är glad dock

Grattis Richard!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-23 16:43

Jag älskar funktionen! Men smaken är väl som baken. Kul att du är glad iallafall.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2004-10-23 17:21

Vadå fönster som flyttar på sig? Va pratar ni om?

Edit:Offtopic, acke, du fick fatt på din avatar ser jag. Såg i någon tråd att sökte den.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-23 18:01
Ursprungligen av Ariel:

Vadå fönster som flyttar på sig? Va pratar ni om?

Åh… man måste ha tålamod

Öppna två finderfönster och placera dom en smula (eller rejält) utanför skärmen. Ta något i den ena som om du skulle flytta det till det andra fönstret och håll det där en stund (med musknappen nere). Har man tålamod så hoppar fönstret man skulle flytta till in på skärmen så man ser allt i fönstret.
En fråga om tålamod… (…och som uppenbarligen frestar på tålamodet om man har tålamod nog att få det att funka… …själv har jag aldrig haft tålamod nog för att det skall fresta på tålamodet…)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2004-10-23 21:11

Tack Pär! Fräckt värre att se fönstret åka fram och tillbaka. Ännu en ball sak att visa upp för PC vänner.

Hade ingen aning om detta. Passar perfekt som kvällsnöje en regnig Oktoberkväll.

  • Medlem
  • 2004-10-24 11:05
Ursprungligen av Ariel:

Passar perfekt som kvällsnöje en regnig Oktoberkväll.

Så skoj har aldrig jag

Och det är väl bara spring-loaded folders? Eller kan man kontrollera just den funktionen separat. För spring-loaded kan ju faktiskt vara bra att ha.

Ja spring-loaded folders är bra att ha, men man kan alltid använda mellanslagstangenten, även om funktionen är avstäng i övrigt

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Ja spring-loaded folders är bra att ha, men man kan alltid använda mellanslagstangenten, även om funktionen är avstäng i övrigt

Man lär sig något nytt varje dag. Ska försöka lägga den på minnet, för det verkar kunna vara användbart.

1
Bevaka tråden