Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska det va så jävla svårt?

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den blinkar åtminstone inte grönt var tredje sekund som min Sony Ericsson som jag också har som väckarklocka.

Men, man vänjer sig vid allt. Jag ska dock testa Merovechs tips att blunda

Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Prova att blunda när du sover.

Är det nytt i Panther?

Sov i ett annat rum.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-12-30 20:13

Jag har oxå retat mig något grymt på denna. (Och alla andra lampor och dioder.) Tog helt enkelt en tejpbit och en liten pappersruta och tejpade för. Samma procerdur på all elektronik i lägenheten. Nu är det mörkt

Hur svårt kan det vara att sätta in en "flashing light switch" i system preferenses?

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-01-02 12:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Richard Rönnbäck
Är det nytt i Panther?

Nä, det kom väl redan i jaggan?...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Viktor Eliason
Hur svårt kan det vara att sätta in en "flashing light switch" i system preferenses?

Misstänker att dioden inte styrs mjukvarumässigt utan är kopplad direkt till PMU:n... i så fall kan det bli svårt att ordna.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-02 23:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Richard Rönnbäck
Är det nytt i Panther?

*ROTFL*
Given favorit till 99mac Awards 2003! Kom på en kategori någon...

Jag tycker att det finns betydligt värre saker att reta upp sig till gallfeber på än en liten beskedlig lampa.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-02 23:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av Viktor Eliason
Hur svårt kan det vara att sätta in en "flashing light switch" i system preferenses?

Hur vet man då om datorn är avstängd eller i vila?
Man kanske kunde sätta dit en liten diod som blinkade lite sakta kanske…

Tejp, svart märkpenna, eller varför ha den vid sängen? Lägg den under sängen med en T-shirt över.

  • Medlem
  • 2004-12-06 18:36

eller vänd lampan åt andra hållet? Ställ den i fönstret som jul-fint-belysning till glädje för grannarna!

Ni vet att tråden är nästan ett år gammal va?
(däremot startades det nyligen en till gnällapåibooklampa-tråd )

Ursprungligen av Kristofer:

Ni vet att tråden är nästan ett år gammal va?
(däremot startades det nyligen en till gnällapåibooklampa-tråd )

Men då så. Ajö tråd. Vila i frid. :rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-06 21:00
Ursprungligen av Kristofer:

Ni vet att tråden är nästan ett år gammal va?
(däremot startades det nyligen en till gnällapåibooklampa-tråd )

Vart ligger den tråden?

Skulle oxå vilja stänga av min lampa. iaf få den lysa fast!

Men är det ingen som fattar? Ni pratar om en blinkande diod. Den blinkar inte, den dimmas mjukt upp och ner och jag tror att Apple tänkt sig att det ska symbolisera datorns sömn, andas in - andas ut. Eller kanske snarkar den?

Jag tycker det är rogivande. Fast nu har jag varken iBooken eller PowerBooken i sovrummet . . . får börja sova på kontoret, eller i vardagsrummet?

Nej, min kära tråd, måste du dö?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2004-12-07 00:23

Tycker jag inte. Jag garvade så att tårarna rann och ungarna kom från sina rum för att kolla vad det var med mig. Personligen tycker jag att en del här verkar behöva en vit vecka så att de inte är lika lättstörda;)

Ursprungligen av onnyt:

Tycker jag inte. Jag garvade så att tårarna rann och ungarna kom från sina rum för att kolla vad det var med mig. Personligen tycker jag att en del här verkar behöva en vit vecka så att de inte är lika lättstörda;)

...eller så har man gått på vita knogar... utan att be om hjälp... länge.

Ge fan i att sova... är väl ganska enkelt!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 20:31

se den som en baby... på dagarna får den alltid all uppmärksamhet... av alla! är det så konstigt att den vill ha det på natten också?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-06 22:19

Nja riktigt så är det inte.

Den lyser upp ett helt hotellrum! Det är därför.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-06 22:41

Hahaha

Om älsklingen snarkar för mycket brukar jag bara låta henne ta yttern med lampan utåt. Har hon gått i vila med någon dålig anledning som huvudvärk (läs låg batterikapacitet) brukar jag lägga henne under en kudde tills hon kommit på andra tankar.

Bevaka tråden