Mattias,
Det var ju bra om det löste problemet med att kasta prefs-filerna. Jag har dock en känsla av att det kan finnas en annan orsak till problemet - nämligen skadade teckensnitt. Om problemet skulle återkomma så är det värt att testa om det är relaterat till ett viss teckensnitt (vilket också kan förklara varför det funkar på en maskin men inte en annan)
Jag har samma problem i Indesign CS. Jag har monterade pdf-filer som jag ska köra ut. Alla pdf-filer kommer från PageMaker 7.0 blandat PC och Mac. De är destillerade med Acrobat Distiller 6.0. Har provat med att kasta "InDesign SavedData" enligt dokumentationen på Adobes supportsidor men problemet kvarstår.
Det gick dock att köra ut när jag monterade pdf-filerna i QuarkXPress men så visade det sig att svart text kom ut på alla plåtar varför jag använde Quite A Box of Trix för att göra all text till svart. Då gick det inte alls att montera pdf-filerna i QuarkXPress. Okänd version.
Jag kör på en G5 med Mac OS X 10.3.6.
Få se vad ett samtal med Adobe support kan ge men jag tar gärna emot tips från Richard eller någon annan med erfarenhet av samma problem.