- draags
- Medlem ●
Jag var faktiskt lite skeptisk till framförallt Microsofts mediacenter (kanske just för att det var Microsoft ) men när jag läste och hörde om funktionerna så måste jag säga att de är riktigt spännande. Däremot är jag tveksam till att den stora massan vill ha en dator i vardagsrummet. Jag har pratat med folk som i vanliga fall är windows människor som är tveksamma till att ha en sådan för att glo film på, varför? Jo för då är de ärliga med att det inte är kul med windows.
Vill man verkligen ha en dator i vardagsrummet, jag är tveksam. Däremot vill jag gärna ha de möjligheter som finns i o med Microsofts mediacenter. Men jag har en dator på övervåningen och skulle gärna slippa köpa en dator till just för detta ändamålet. Faktum är den att en bra HTPC som är snygg och "duktig" kostar ny cirka 18.000:-
Men jag är "nästan" övertygad om att Apple har nått i tankarna när de kom med Airport express.
Denna nya "low end"-mac låter väldigt intressant. Think Secret brukar inte gå ut med sådant om det inte har väldigt goda skäl att tro att det är sant. Läs artikeln som Addex länkade om ni inte gjort det redan! (Fast det har ni alla rykteshungriga människor antagligen redan gjort sedan länge ).
EXCLUSIVE: Apple to drop sub-$500 Mac bomb at Expo
With iPod-savvy Windows users clearly in its sights, Apple is expected to announce a bare bones, G4-based iMac without a display at Macworld Expo on January 11 that will retail for $499,highly reliable sources have confirmed to Think Secret.
Hett, Hett!!
Om detta är sant. ÄNTLIGEN!
Sedan är det bara att strippa dem i BTO och göra Netboot klienter av dem...
Om detta är sant. ÄNTLIGEN!
Sedan är det bara att strippa dem i BTO och göra Netboot klienter av dem...
Jag skulle nog installera Mac OS X server och ha den som Web, DNS och mailserver. Förhoppningsvis blir den rätt tyst också!
Som vi har väntat på Apples Windows-Media-Center-dräpare!!
Med ett snärtigare, upphottat Airport Express för alla mediatyper är vi där vi velat vara i flera år. Apples digitala hubb är komplett. Koppla till X11 och styr ditt hem från var du än är. Du behöver inte ens vara hemma.
Priset låter som en dröm!
10 januari 0900 lokal tid.
Nej, det är den 11 januari (tisdag)!
Tror ni att det finns någon chans att 10.4 kommer i januari? När levereras de första datorerna med tiger förinstallerat? Jag hoppas på firewire 800 i alla powerbooks.
Bara för att samla ihop ryktena kring MWSF, det har kommit några nya trådar som handlar om saker som tros komma:
Ny billig huvudlös mac på gång?
Apple ryktas släppa en billig mac utan skärm (något det skrevs om först i denna tråd, utan att ta fart).
Nu kommer iWork...
Apple väntas släppa en hel del ny och uppdaterad mjukvara på MWSF.
Är det bara jag som finner det konstigt att det poppar upp rykten från "highly reliable sources" just två veckor innan MWSF? Samma sak med iPod mini om jag minns rätt... Kan det hela vara orkestrerat av Apple för att få gratis hype inför produktlanseringen?
Jo, så måste det vara
Är det bara jag som finner det konstigt att det poppar upp rykten från "highly reliable sources" just två veckor innan MWSF? Samma sak med iPod mini om jag minns rätt... Kan det hela vara orkestrerat av Apple för att få gratis hype inför produktlanseringen?
Jo, så måste det vara
optimist!
Jo, så måste det vara
Det kan också vara så att när det börjar närma sig på allvar så måste Apple börja engagera utomstående i form av produktion (någonstans i Asien), förpackningar, trycksaker, mässmaterial osv. Apple brukar vara flitig att använda enorma affischer och planscher (som den här enorma reklamgrejen för iMac G5 på Apple Expo Paris i somras - en sån trycker man inte samma morgon). Man kan ju anta att så fort utomstående blandas in så ökar risken för att fakta läcker ut.
detta är ju suveränt!
http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1749045,00.asp
Speaking during a keynote at the International Consumer Electronics Show here, the executive demonstrated the phone, which in many ways mimics the iPod. It syncs with a computer and the iTunes Music Store like an iPod does, and incorporates the iPod interface for navigating and playing digital music, said Ron Garriques, a Motorola executive vice president.
Gissa om jag kommer skaffa en sådan! och många andra antagligen...hoppas apple har ett finger med i spelet vad det gäller "case-design".
detta är ju suveränt!
Mycket mäktigt. Får hoppas det blir en telefon som även funkar i våra GSM-nät och inte US-only modell. För alla amerikanska modeller är väl inte trippelband?
för min del är det super. ipodphone för kortare resor och "work-out" 128/256 MB och iPod 20 GB el dylik för "allround".
har länge tänkt köpa minin...men vet med mig att jag kommer vilja föra över filer till kompisar...och då är 4 gb i minsta laget. nu är beslutet enklare. det snackas mycket om ipod flash - varför den skulle vara nödvändig. jag tycker att med iphone, ipod flash, mini, ipod och photo så täcker apple hela spektrat - förutom video-capabilities då.
phone - 128, 256 MB
flash - 1, 2 gb
mini - 5 gb?
iPod - 20, 40 GB
photo - 40, 60 GB
med denna "laguppställningen" kan du själv komponera din "mix"
Underbar beskrivning av hur man hanterar en Stevenote.
Känner igen mig som tusan
Man kan ju undra vad detta är
http://dms.tecknohost.com/macrumors/i/ihome/
Man kan ju undra vad detta är
http://dms.tecknohost.com/macrumors/i/ihome/
Intressant. Ser väldigt äkta ut. (och därför kan det vara väldigt fejk också... hmm... )
Här finns en tråd på MacRumors som diskuterar detta:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?s=&threadid=103880
Javisst är det fejk – på flera bilder syns det tydligt att det är en iBookkartong med ett påklistrat papper. Vid kanten har pappret rynkat sig lite, vilket syns tydligt.
På kartongen, eller det som påstås vara en dator, kan man kolla på kanterna för att se det.
Om de hade gjort bilderna mindre hade det varit mycket svårare att se det.
Precis. Det går att lista 10-15 punkter som alla visar på att det är fejk. Den är för lätt (syns på videon), frigoliten i kartongen är fel, den ligger inte centrerad i kartongen, typsnittet är fel, "centre" är felstavat (ur amerikansk synvinkel), man ser kanten av pappret, osv osv (kolla MR-tråden för att läsa fler punkter).
Nytt rykte bekräftar nya powerböcker ytterligare.
Meanwhile, sources say that Apple also holds a PowerBook G4 upgrade in the pipeline -- rumored to be the last G4 bump before the laptops acquire G5 processors in the second half of 2005.
Sources say Apple will increase the speed of its high-end 15-inch and 17-inch PowerBooks to 1.7GHz with 1.667GHz G4 processors from Motorola's freescale division. The models are also expect boast improved graphics processors.
Tipsters also add that Apple has already begun to accept orders for these revised laptops in some markets, though it remains unclear exactly when they will debut and ship to retail.
While little information is available on changes to the 12-inch PowerBook, insiders suggest this model would likely be upgraded to a 1.5GHz G4 processor.
http://www.appleinsider.com/article.php?id=81...
Betyder det att samma processor som används i den nuvarande 15" kommer att flyttas över till 12" eller är det 1,5GHz-versionen av den nya(?) freescaleprocessorn? MPC7448?
Betyder det bättre eller sämre batterikapacitet?
Nytt rykte bekräftar nya powerböcker ytterligare.
Låter som mycket trolig och rimlig uppdatering. Fortfarande nån som på allvar tror på PowerBook G5?
Betyder det att samma processor som används i den nuvarande 15" kommer att flyttas över till 12" eller är det 1,5GHz-versionen av den nya(?) freescaleprocessorn? MPC7448?
Betyder det bättre eller sämre batterikapacitet?
Bra frågor, skulle gärna vilja veta svaret på dom. Bäst vore väl den "nya" processorn, men jag kan inte så mycket om den, t.ex. om en ens görs i 1,5 GHz-modell, nån som vet?
Bra frågor, skulle gärna vilja veta svaret på dom. Bäst vore väl den "nya" processorn, men jag kan inte så mycket om den, t.ex. om en ens görs i 1,5 GHz-modell, nån som vet?
Kollade upp lite mer
På Freescales hemsida står det att MPC7448 kommer att finnas i hastigheter 1,5GHz och mer. Så det låter rimligt att dom sätter in en sådan även i 12"-modellen om den användsi övriga modeller. Däremot verkar det vara tveksamt om MPC7448 är redo att massproduceras så tidigt som i januari. Processorn tillkännagavs i september och i det pressmedelandet står det att den ska börja samplas (vad det nu betyder) första halvan 2005
Men man kan ju alltid hoppas... Den har ju onekligen trevliga specifikationer; 200Mhz bus och drar bara 10W vid 1,4Ghz (den gamla drar 30W):)
Edit:
Tydligen finns inte MPC7447A snabbare än 1,5GHz, så Apple måste använda en annan processor i de nya powerböckerna förutsatt att processorhastigheten uppdateras (något annat verkar ju osannolikt).
Den nya processorn lär ju vara MPC7448 i och med att den är helt kompatibel med MPC7447A.