Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of WarCraft - allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 500 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-12-19 23:31
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Skitbra! Då kommer ju WoW flyta ÄNNU bättre med den upkommande 1.2 patchen! Så jäkla skönt!

uppkommande?

Redan släppta menar du väl?

Ursprungligen av Pallish:

uppkommande?

Redan släppta menar du väl?

Kom tillbaka till mig om du upptäcker någon bugg, det skulle vara skönt att veta i förväg

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 09:12
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Kom tillbaka till mig om du upptäcker någon bugg, det skulle vara skönt att veta i förväg

Hahahaha

Det är rätt schysst att ha med sin PowerBook om man har tråkigt då man övernattar på ett värdshus någonstans långt borta. De övriga gästerna höjer ofta på ögonbrynen och kommenterar att de aldrig har sett en så fin laptop.

Ciryon

Alltså, seriöst... World of Warcraft går förvånadsvärt bra på min Powerbook 1.5ghz 128mb vram 9700 5200rpm 80gig HD 512mb ram.

Ännu skönare blir det nog med 1.2 patchen... jag märker det själv då jag trycker alt+z... Frameraten går up minst 10fps.. Jobbig bugg

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 22:54
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Alltså, seriöst... World of Warcraft går förvånadsvärt bra på min Powerbook 1.5ghz 128mb vram 9700 5200rpm 80gig HD 512mb ram.

Ännu skönare blir det nog med 1.2 patchen... jag märker det själv då jag trycker alt+z... Frameraten går up minst 10fps.. Jobbig bugg

är heter det

Nya patchen är skön som fan

Maraudon ska visst vara ett coolt ställe med. Har massa grejer att utforska

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 22:54

..men hur kommer det sig att så många redan lirara? köpt usa-versionen redan eller lyckats sneaka åt sig nån beta?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 22:56
Ursprungligen av KKriss:

..men hur kommer det sig att så många redan lirara? köpt usa-versionen redan eller lyckats sneaka åt sig nån beta?

Varit med i Europa-betan sedan starten (30 september)

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 22:59
Ursprungligen av Pallish:

Varit med i Europa-betan sedan starten (30 september)

..men det verkar vara så många som är det. typ.. alla? utom jag då =/

  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 23:09
Ursprungligen av KKriss:

..men det verkar vara så många som är det. typ.. alla? utom jag då =/

Hehe, vissa kör med US Retail

Jag kör US retail. Fick min Collectors Edition låda igår... Ett av dom grymmaste dataspelsköpen jag någonsin gjort! Så extremt mycket och så extremt stor låda!

Pallish, fick du en FPS-boost i 1.2?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-21 00:05
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Jag kör US retail. Fick min Collectors Edition låda igår... Ett av dom grymmaste dataspelsköpen jag någonsin gjort! Så extremt mycket och så extremt stor låda!

Pallish, fick du en FPS-boost i 1.2?

Yes!

Ursprungligen av Pallish:

Yes!

WEEEEEEE! Satan så jag längtar!

Idag är det tisdag, så jag antar patchen kommer idag till US retail.

WoW på en PB 12"

Har läst mycket om WoW, och undrar om någon har kört WoW på en PowerBook 12" 1,33 Ghz har bara 256 mb ram nu men ska köpa en 512 mb till snart. Funkar det eller är det helt kört, tänker på grafikkortets prestanda.

Hur tar man screenshots i spelet?

Grymt jobbigt att mining skill inte hinner med de fina saker jag vill göra till mig själv med engineering. Svårt att hitta annat än koppar :/

Ursprungligen av Ductic:

Hur tar man screenshots i spelet?

Tryck på F13 så får du en skärmdump i "Screenshots"-mappen där spelet ligger.

Ursprungligen av Christofer:

Tryck på F13 så får du en skärmdump i "Screenshots"-mappen där spelet ligger.

Om man nu, som jag, spelar på en powerbook där F1-F12 finns då?

  • Medlem
  • Borås
  • 2005-01-04 16:47

Fråga kolon: Hur trycker man F13?

Ursprungligen av rAWTAZ:

Fråga kolon: Hur trycker man F13?

Jag har en F13-tangent som sitter ovanför backspace. Det är lite värre på en laptop, eller om man har gammalt tangentbord, men det går också att ta screenshots som vanligt i OS X med cmd-shift-3.

Ciryon

Nu är patchen släppt i USA

Patchar nu!

Weeeeeeeeeeee!

Patchad och klar men servrarna går inte igång förrän om två och en halv timme!

Bah!

ooops! Första programmet som verkligen hängt min maskin!
Closed Beta av WoW.

Den hängde datorn så mycket att jag fick lov att starta om den... jösses har inte hänt på 3 år...

Jag ansluter mig till den lilla skaran som skriver här och inte har kommit åt att spela WoW ännu, men den som väntar på något gott.... :rolleyes: Nu har Gamespot lagt upp en omfattande recension, så har de helt rätt att det fungerar bra med de olika realm för de som vill rollspela fullt ut och de som vill slåss med andra spelare m m?

Gamespot: 9,5 superb

En av de få saker de tycker är mindre bra är att en del uppdragsmonster är så populära att det blir en lång kö vid deras återfödelseplats tidvis. Det kostar bara en liten summa att flyga säger de även. Något de fått om bakfoten?
Dubbleringen av erfarenhetspoäng som uppkommer efter längre tid offline hur länge håller den i sig för ett dygns frånvaro skulle ni uppskatta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-22 11:04

Nix. det kostar inte mycket att flyga. Men precis lagom för att man tänker sig för innan man tar en flygtur. Helt klart...

Efter ett dygns frånvaro får man typ 10% av en level med dubbla erfarenhetspoäng. Om du fattar vad jag menar.

Håller med om att Collectors Edition är OTROLIGT välfylld! Maxat! I USA blev den slutsåd på dag 1!

Jag har en extra EU-Betabox (med Collectors Edition) om det är någon som vill köpa? Tänkte tjäna en slant på den och priset är således 1000 kr.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-22 15:55
Ursprungligen av Axel von Matern:

Nix. det kostar inte mycket att flyga. Men precis lagom för att man tänker sig för innan man tar en flygtur. Helt klart...

Efter ett dygns frånvaro får man typ 10% av en level med dubbla erfarenhetspoäng. Om du fattar vad jag menar.

Håller med om att Collectors Edition är OTROLIGT välfylld! Maxat! I USA blev den slutsåd på dag 1!

Jag har en extra EU-Betabox (med Collectors Edition) om det är någon som vill köpa? Tänkte tjäna en slant på den och priset är således 1000 kr.

skojar du? CE är ju inte slutsålt.. Det är bara bara Pre-ordern som inte finns kvar längre..

Och angående det där med "rested":

8 timmar ger dig 1 "bar" av rested. Ett dygn ger således 3 "bars" rested. En lvl är 20 bars.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-22 17:39

Det var USA version som jag skrev. Vad jag har hört är den slut i USA... Inte EU versionen såklart. Den svenska finns kvar att beställa på tex Webhallen.

Edit: Kollade amazon.com och du har ju rätt. Den finns fortfarande att beställa. Tack för den rättelsen. Men den kostar 170 dollar verkar det som! Amazon

  • Oregistrerad
  • 2004-12-22 18:11
Ursprungligen av Axel von Matern:

Det var USA version som jag skrev. Vad jag har hört är den slut i USA... Inte EU versionen såklart. Den svenska finns kvar att beställa på tex Webhallen.

Edit: Kollade amazon.com och du har ju rätt. Den finns fortfarande att beställa. Tack för den rättelsen. Men den kostar 170 dollar verkar det som! Amazon

Ah, hehe. Blev lite väl chockad

Men isf har du rätt, CE är slut till "normalt " pris i USA

Det där på Amazon är folk som köpt och sen säljer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-29 23:45

Hej. Några frågor angående Wow.
Om man nu köper EU retail versionen, har man då möjlighet att spela på de 60dagars "game time carden" eller är de helt och hållet låsta till den amerikanska retail paketet? .

Likaså om jag köper ett WOV USA verisonen. kommer jag då kunna använda samma mjukvara men till ett svenskt abonnemang?

/v

  • Oregistrerad
  • 2004-12-29 23:57
Ursprungligen av Vinh:

Hej. Några frågor angående Wow.
1.Om man nu köper EU retail versionen, har man då möjlighet att spela på de 60dagars "game time carden" eller är de helt och hållet låsta till den amerikanska retail paketet? .

2.Likaså om jag köper ett WOV USA verisonen. kommer jag då kunna använda samma mjukvara men till ett svenskt abonnemang?

/v

1. Nej, nix, nepp. De är låsta.

2. Osäkert, i betan har man kunnat fiffla runt med realmlisten men med tiden har US-klienten och EU-klienten blivit mer olika. Dessutom, ska du ha ett europeiskt abonnemang så måste du köpa EU-versionen så det är inte lönt att köpa US-versionen om du vill lira på EU-servrarna sedan.

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-01-04 00:09

Final Beta är nära nu

http://en.wow-europe.com/

Citat:

Final Beta Test Plans
03/01/2005

In preparation for the imminent Final Beta Test of World of Warcraft, we will be shutting down the Closed Beta servers for maintenance and temporarily suspending the official forums within the next few hours. We regret the short notice, but are doing our utmost to roll out the Final Beta Test as quickly as possible. The downtime between the close of the current Beta and the start of the Final Beta Test will be kept to a minimum, although we are unable to reveal an exact start date at this time. However, we anticipate that this maintenance will only last a few days, whereupon the Final Beta Test will begin.

We will provide initial access to the Final Beta to those who attained a beta key through the official Blizzard pre-order campaign, as well current Closed Beta testers. These testers will maintain their existing account and characters. Additional testers will be included as the Final Beta moves forward.

More details regarding the Final Beta, including the start date, will be announced here shortly, so please stay tuned. We are working hard to bring you the next exciting phase of World of Warcraft as soon as possible.

Bevaka tråden