Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of WarCraft - allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 500 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-06-24 16:22

Nej det enda man kan göre är raids på vissa instancen och sammla rustning. Spara till en epic mount och försöka hitta Hunter epic questen.

//Rob

  • Oregistrerad
  • 2004-09-07 21:38

Hihih, snart börjar ju Europa-betan så då kan man lira utan att behöva oroa sig för att tiden ska rinna ut :).

Är det "MacGamers" som gäller, eller?

ja, den beräknas ligga på 130-150 kr/månad... alla MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) kostar en månadssumma i serverkostnader m.m.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-06-28 07:26
Ursprungligen av bobbanbobbelito:

ja, den beräknas ligga på 130-150 kr/månad... alla MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) kostar en månadssumma i serverkostnader m.m.

skulle vara grymt om det blev ett jämt pris som 100:- men det kommer det antagligen inte bli då dom kommer sätta preiset efter nått annat. men hoppas det kostar 9.95 eller så i usa så får vi också ett bra pris.

Jag kommer spela..hoppas jag inte blir lika beroende som av d2 där jag har över 13000 aktiva speltimmar

  • Medlem
  • 2004-06-28 10:44

Jag har lite svårt att förstå ta att man skall betala över 100 kr i månaden för onlinespel när man har betalat spelet. Jag tycker helt enkelt att det blir för mycket pengar.

Usch vad detta spel kan vara beroendeframkallande.
Jag har inte tid med det... jag har ett liv att sköta också. Men testa måste jag ju.... ,)

När man köper själva spelet så betalar man för själva utvecklingen av spelet hittils (spelet brukar inte vara så jättedyrt, och sjunker rätt snabbt i pris) och månadskostnaden efter det betalas i serverkostnader. Servrarna som håller uppe spelet är gigantiskt med flera tusen spelare ständigt online. Och inte nog med det. pengarna går även till ett helt team med medarbetare som efter realase kommer jobba med att uppgradera spelet. såsom balansfixar, uppdaterinar, nya quests, nya items. så på detta sätt så håller ju spelet längre.... fast jag håller med, det svider lite när de kostar så mkt...

Tom Lindgren på Vivendi meddelar att anmälningar till europabetan startar 5 juli.

Läs hela nyheten – Spelnyheter 28 juni

Anmälningar till europabetan tas nu emot!

World of Warcraft Beta Signups

Då är det bara att hoppas då.
Jag som en borstbindare vad jag testat etc kör etc... hehe.

Rätt mycket högre (i alla fall mer detaljerade) systemkrav på Mac-versionen:
http://www.wow-europe.com/signup/en/wowbetaAlt/index.php

Varför är det så?
Sunkig Mac-optimering som vanligt? (ja, även Blizzard brukar ha lite svårt att få till det).

Eller Mac OS X kanske bara är mer tungkört...

Ursprungligen av star-affinity:

Rätt mycket högre (i alla fall mer detaljerade) systemkrav på Mac-versionen:
http://www.wow-europe.com/signup/en/wowbetaAlt/index.php

tycker jag med :/

undrar hur det skulle funka på min 2x867..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-07-08 13:14

Ehm... Hur kommer det sig att de frågar hur mycket man skulle vara beredd på att betala för att spela när man skriver upp sig till beta testning? Är det inte ganska självklart att alla kommer ta det lägsta alternativet?

Nej, de sa inte hur mycket du vill betala utan hur mycket du kan tänka dig att betala.
Man vill ju givetvis betala så lite som möjligt men man kan ju tänka sig att betala över det om det är ett bra spel.

Jag är beredd att betala max en hundring i månaden, om du nu visar sig vara väldigt väldigt bra. Annars inte.

Ciryon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-08 14:33

Valuta för pengarna

Som sagt ovan om man får valuta för pengarna är det inga problem.
Många av de spel som man köpt genom åren har kostat runt 500 kr, och dom flesta har man spelat igenom en gång, och det brukar ta en vecka eller så, och sen så var det roliga slut, ger ju runt 2000kr i månadskostnad

Spelade Everquest under ett flertal år och under den tiden köpte jag inte många andra spel, så jag "tjänade" nog pengar jämfört med hur jag köpte spel innan. Jag lägger ner mer på spel i månaden nu igen efter att jag slutat med EQ.

Stickan, intressant argument.. aldrig tänkt på det på det sättet... Jag får börja lira WoW och EQ2 helt enkelt så kommer jag bli miljonär på nolltid

Bara att rulla tummarna och hoppas man blir antagen.
En hundring i månaden ser jag som en rimlig kostnad.

jag tror nog mer på att det kommer hamna på runt 150 kronor... men hoppas kan man ju allid på 100

Japp japp då är man anmäld till betan, bara att hålla tummarna nu så att man får spela

[FONT="Century Gothic"]Tack för tipset att det gick anmäla sig fortfarande. Jag har varit bortrest och tittade bara på den amerikanska sidan där anmälningstiden gick ut i söndags.

Jag hoppas givetvis på att det skall kosta 10 euro, men att betala lite mer ser jag inte som något problem då mitt stora tidsfördriv med film har 10-60 kr i timkostnad.
Som blivande Powerbook-nybörjare som tidigare endast spelat på Pc är jag lite undrande om hur det är med minispecar på Mac: Bör man ha 50 procent till för att det skall kännas obesvärat att spela?

[/FONT]

Till dom som inte kört MMORPG förut: förbered er mentalt på att det här spelet kommer att ta TID. Det är inte som med quake 3 eller nåt annat spel som startar, spelar en liten stund och sen tittar på klockan och stänger ner spelet. MMORPG:s kommer svälja er fritid hur snabbt som helst och ni vaknar till ur ert speltrance och inser att kvällen och en stor del av natten har gått. Karaktären utvecklas och belönas hela tiden för sina framsteg, det kommer att vara svårt att sluta! har man inte den motivation/ tid som krävs för att spel som detta är det ingen idé att ens prova det. Spelar man inte regelbundet och ganska så mycket varje gång kommer karaktärsutvecklingen gå långsamt och man kommer att tröttna. IT WILL SUCK YOU IN!

Det Blizzard försöker med WoW är att alla ska kunna spela det oavsett hur mycket fritid man har. überspelare som spelar dygnet runt kommer att få en nerslöad experience bana för att jämna ut mot dom spelare som bara spelar då och då

Har varit mycket fram och tillbaka med det om den regeln skall tillämpas eller inte. Vad jag fattat är det inte klart ännu. Tror inte den regeln kommer hålla i längden, då den bestraffar hardcore spelarna och dom behövs för att dom ska göra ordentligt med pengar på spelet.

denna funktion är redan med i den amerikanska betan och kommer nog därför även vara med i den europeiska...

Låter klart intressant!
Att skilja på hardcore och oss med ett liv vid sidan av. Skulle behövas på battle.net rent generellt också för den delen.
Och att man inte kan skapa nya konton... för att förbättra sin statestik. Nåja...

Jag vill ha svar nu om min ansökan gått igenom. Jag vill beta testa WoW!

det borde inte ta särskilt lång tid till innan Blizzard börjar skicka ut till dom som blivit antagna

Byter härmed ämne på denna tråd, som från början var tänkt för klansnack, till att bli en allmän diskussion om World of Warcraft. Klandiskussioner hänvisas framöver till denna tråd.

Christofer, MacGamers.se

Nu har det börjat röra på sig lite mer i Nordamerika med större stresstest på ingång som framgår av hemsidan: www.blizzard.com

Inget upphetsande nytt om utvidgning av betatestandet i Europa än, men jag blev än mer sugen då jag såg denna lilla presentation av de offentliga transportmedlen. Särskilt hippogryf och vampyrfladdermus känner jag ett stort behov att pröva. Offentliga transporter i WoW

Om ni vill titta på promotionfilmerna så finns de att ladda hem i form av en 312 MB mapp.

World of Warcraft är det bästa spelet jag spelat på väldigt lång tid -- om kanske en av dom bästa spelen jag någonsin spelat. Sjukt trevlig atmosfär, musik och liknande. Att sedan så finns det oändligt många olika quests gör det ännu bättre och mycket trevligare.

Bevaka tråden