Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of WarCraft - allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 500 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Ziggy:

Någon som testat den nya patchen, 1.4, kollat in "Gurubashi Arena Event" eller liknande?

Kassa items. Dom är för folk runt level 45.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-23 00:24

Ett par månader med wow och jag börjar störa mig riktigt mkt på prestandan. Jag ligger mellan 2-20 fps. Har G5 1.6ghz, 1.25gb RAM o nått kasst fx5200 grafikkort. Idag släpptes ju pvp honor och självklart ville man vara med, det gick icke. 0.2fps skulle jag gissa. Är det bara mitt grafikkort som är för dåligt tror ni? (förresten, alla grafikinställningar är satta till minimum)

jag har en G5a med samma grafikkort, nu försämrar "pixelshaders" prestandan avsevärt, och fungerar ändå inte helt tillfredsställande, samma symptom som under betan som de senare arbetade bort...

  • Medlem
  • 2005-05-04 13:54

BTW Jag är med i en guild som använder team speak, ett prog som gör att man kan snacka med mic när man spelar. Problemet är att Team Speak endast finns in pc och i linux. Hur gör jag nu för att joina deras kanal ? någon som har samma problem ?

www.goteamspeak.com

Guild DAWN
Alias Muerta
Server Zenedar

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-05-04 14:21
Ursprungligen av Moore:

BTW Jag är med i en guild som använder team speak, ett prog som gör att man kan snacka med mic när man spelar. Problemet är att Team Speak endast finns in pc och i linux. Hur gör jag nu för att joina deras kanal ? någon som har samma problem ?

www.goteamspeak.com

Guild DAWN
Alias Muerta
Server Zenedar

Det går i dagsläget inte.
Men dom på Teamspeak har sagt att dom ska släppa 3.0 i sommar och då ska det komma en Mac-version oxå.

  • Medlem
  • 2005-05-12 18:37

En spelare sa häromdagen "du har för lite gröna items på dig". Jag gissar alltså att man kan "se" de andras vapen mm.... men hur? Jag har försökt hitta nåt svar på olika siter och manualen men ej hittat något. Någon på denna trevliga plats som har ett svar (tänkte att det kanske fanns en mac - PC skillnad)?

Z.

Cult of Mac kör med Skype. Funkar utmärkt på Windows, Linux och Mac OS X. Fråga om dom har lust att byta till de? det är otroligt mycket bättre ljud i det.

Ursprungligen av bobbanbobbelito:

Cult of Mac kör med Skype. Funkar utmärkt på Windows, Linux och Mac OS X. Fråga om dom har lust att byta till de? det är otroligt mycket bättre ljud i det.

Inte optimalt dock om man kör fler än 5. Tar rätt mycket resurser också, det märks på min iBook i alla fall.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-13 15:54

Nja man kan ändå inte vara fler än 5 stycken i en grupp så det går nog bra ändå...

Ursprungligen av Rayden:

Nja man kan ändå inte vara fler än 5 stycken i en grupp så det går nog bra ändå...

Många end-game instanser är raidinstanser där man kör 10 eller 15 st i grupp, ibland till och med 40 i Molten Core och Onyxia's Lair

Ursprungligen av GuitarFreak:

Många end-game instanser är raidinstanser där man kör 10 eller 15 st i grupp, ibland till och med 40 i Molten Core och Onyxia's Lair

Gjorde Molten Core igår. Ett ord: GRYMT! Vi kom ända fram till Lucifer, men vi dog på tredje försöket

Hah... tog två-tre timmar att få igång en grupp. Tog sen tre-fyra timmar att göra själva grejen. Hur trött som helst när det var klart.

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Gjorde Molten Core igår. Ett ord: GRYMT! Vi kom ända fram till Lucifer, men vi dog på tredje försöket

Hah... tog två-tre timmar att få igång en grupp. Tog sen tre-fyra timmar att göra själva grejen. Hur trött som helst när det var klart.

Hehe, Lucifer hade varit coolt, djävulen själv Lucifron är det

Jag måste hålla med om att Molten Core är grymt, otroligt kul! Helt annorlunda än det mesta andra du hittar i spelet. Alla måste sammarbeta och framför allt måste alla lyssna.

Vi har dock inte tagit oss längre än till Magmadar ännu, vi försökte i förrgår med 2 tranquilizing shots men ingen dwarf priest för fear ward (bossen fearar och gör det svårt för maintankern att hålla aggro) och tog honom bara till 80%...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-12 20:13

markera han/hon som du vill kika på, tryck på huvet (som dyker upp på överkanten bredvid ditt eget), höger mus-knapp och välj sen inspect. there ya go

Jag har en känsla av att det finns en hel del 99mac'are som nu har nåt lvl 60 och kanske funderar på att starta sig ytterligare en karaktär. Varför inte gå med ett gäng andra Mac-spelare i The Cult of Mac? Vi kör på PvP-servern Agamaggan (Alliance) och rekryterar åter nytt folk! Skicka ett meddelande till mig i spelet eller besök vår websida om du är intresserad!

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2005-05-31 12:18

Citat från Agamaggan:

"QUE PASA?!?!? QUE PASA, AMIGO!?!?"

Nej, jag håller mig till Deathwing

Ursprungligen av Pallish:

Citat från Agamaggan:

"QUE PASA?!?!? QUE PASA, AMIGO!?!?"

Nej, jag håller mig till Deathwing

Nejdå, det är rätt lugnt ändå. Tycker det har blivit mindre spanska i chattkanalerna, eller så har jag blivit bättre på att ignorera det...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-02 17:51

He he på Burning Blade regerar Norge och Sverige Jag har föresten med ett par norrmän förklarat Burning Blade som Nordiskt territorium

  • Oregistrerad
  • 2005-05-31 21:21

hehe.. jag fick också den responsen på mina sociala försök när jag besökte den servern

Haha. Jag är Paladin och jag har +250 healing. Har en massa cloth/leather som ger +healing. Typ måste ha det för det är inte värt att ha armor ens då man är i Molten Core

  • Oregistrerad
  • 2005-06-05 00:06
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Haha. Jag är Paladin och jag har +250 healing. Har en massa cloth/leather som ger +healing. Typ måste ha det för det är inte värt att ha armor ens då man är i Molten Core

WOW! En som inte är casual gamer

Ursprungligen av Pallish:

WOW! En som inte är casual gamer

Ska köra Molten Core ikväll

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Ska köra Molten Core ikväll

Gick jäkligt kasst. Vi wipade tusentals gånger vid "impsen" innan Lucifron. Helt sjukt dålig presterat av gruppen. Nu är jag förbannad och trött och hungrig

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Gick jäkligt kasst. Vi wipade tusentals gånger vid "impsen" innan Lucifron. Helt sjukt dålig presterat av gruppen. Nu är jag förbannad och trött och hungrig

Meh, har aldrig haft några problem med de :eek:

Nu får de snacka hur mycket spanska de vill på Agamaggan, för nu har The Cult of Mac flyttat till Kor'gall (tillsammans med de flesta andra engelskspråkiga gillen kan tilläggas).

  • Medlem
  • 2005-06-15 23:30
  • Oregistrerad
  • 2005-06-16 23:31
Ursprungligen av Moore:

.. jag tycker att länken till nedladdningen inte fungerar

  • Medlem
  • 2005-06-16 23:38

hmm märkligt, den funkar perfa för mig. =(

Du borde lägga upp den i packat format. Som det är nu försöker Quicktime öppna filen direkt i Safari å det är inge bra. Zippa tack.

Ursprungligen av Olof N:

Du borde lägga upp den i packat format. Som det är nu försöker Quicktime öppna filen direkt i Safari å det är inge bra. Zippa tack.

Altklicka?

  • Medlem
  • 2005-06-23 21:29

Slut på det roliga?

Jag har spelat från och till ett tag nu, och har enormt roligt varje gång jag är ute och jagar (Hunter)! Kör på en low populated PvE server...

Några andra poster jag läst på andra forum har börjat beklaga sig över att det inte finns så mycket att göra när man väl är uppe i lvl60, inte ens Battlegrounds verkar hjälpa... Jag undrar om ni känner samma sak, om ni nu är uppe i lvl60? Själv har jag ingen brådska att "komma fram"...

Z.

Bevaka tråden