Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of WarCraft - allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 500 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 00:30

yay

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 02:54

Buhuhu

Det fungerar finers, kör själv med en 12" PB 1,33 dock med 1.25 GB Ram... man bör inte räkna med att maxa grafikinställningarna men om jag minns rätt så låg mycket av inställningarna över medel och ett par staplar var maxade. Inga direkta sneakinställningar trots allt.

för en oerfaren

kan nån reda ut lite saker för mig?

1. är det här spelet färdigt och släppt i sverige?

2. betalar man för att spela det?

3. kan man "träna" offline innan man går online?

4. måste man spela väldigt mycket för att komma nånvart?

5. var köper man mac-spel?

Ursprungligen av nightcrawler:

kan nån reda ut lite saker för mig?

1. är det här spelet färdigt och släppt i sverige?

2. betalar man för att spela det?

3. kan man "träna" offline innan man går online?

4. måste man spela väldigt mycket för att komma nånvart?

5. var köper man mac-spel?

1. Spelet är färdigt och har släppts i USA, det kommer dröjja lite innan det släpps i Sverige.

2. Ja, ca 100 kronor/månad om man prenumenerar på t.ex. 6-månaders abonemang. Om du betalar månad för månad så bör de bli dyrare

3. Nej

4. Nej, det är grejjen med WoW att man inte behöver vara en riktig hardcore spelare utan kan ha kul ändå. Om du vill ha riktigt storra bufflar till karaktärer så bör du nog spela en hel del dock.

5. Macoteket säljer bland annat. Just WoW är en hybrid utgåva och kommer släppas till både PC/Mac på samma skiva. Detta innebär att du kan köpa spelet i en PC-butik och kommer kunna spela det ändå.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 15:18

En liten rättning bara,

Europeiska versionen av WoW är inte färdig. Det sker fortfarande testande av de lokaliserade versionerna och poängen med MMORPGs är att spelen aldrig blir riktigt färdiga... Det läggs hela tiden till nya saker

Ok, tack.
Nån som vet när det ska vara "klart" för släpp i sverige då?

sen har jag alltid lite svårt med systemkraven för Mac när det gäller spel.. är ganska ny på Mac nämligen.
jag har en iMac G4, 1 ghz, 768 mb ram. Kommer det funka bra på den eller? Nån som vet?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-04 16:34

Skulle tippa på början av februari eller mitten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-04 17:15

Jag fick Special Edition boxen idag (US). Blev mycket överaskad av hur otroligt välmatad den är! Jag rekommenderar den varmt. Kolla in säljforumet där jag säljer ett ex.

edit Collectors Edition menar jag

Nu är äntligen final beta redo att laddas ner!
Men man kan tyvärr inte registrera än...

Ursprungligen av Galeriel:

Nu är äntligen final beta redo att laddas ner!
Men man kan tyvärr inte registrera än...

Hmm Ja jag såg det med...Höll på att sätta hjärtat i halsgropen. Letade febrilt bland länkarna i texten efter registreringen, som inte var där
Vi får väl vänta till måndag, eller va´?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-07 20:45

Är det någon som har koll på om det är samma filer som downloaden ladda ner till PC och till Mac. Jag har nämligen redan de till PC, och när jag började tanka till macen så tankade den exakt samma filer. Testar att dra över nätverket nu.. Får hoppas på det, annars väntar en lååååååååång downloadtid.

Är det så att det funkar erbjuder jag mig gärna att uppa filerna till er, även om jag bara skickar i 130 kbs så går det mycket snabbare än att tanka via downloadern

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-07 21:15

Det var samma! Är det någon som är intresserad av att få filerna lite snabbare så säg till, så ska jag se vad jag kan göra :).

vadå, jag hajjar inte vad menas med final beta? är det gratis att ladda ner?

"vadå, jag hajjar inte vad menas med final beta? är det gratis att ladda ner?"

Om man har tilldelats en nyckel (serienummer) till Final Beta så kan man ladda ner klienten och börja spela (så fort man får registrera sig då) en sådan nyckel kan man antingen ha fått genom att man köpt Pre-order kitet som började säljas i November eller så kan man få den genom att man signat upp (och haft tur nog att bli uttagen) till Final Beta. I sådant fall har man antingen redan fått den via mail eller så kommer man få den i sista uttagningen som tydligen ska göras efter att FB har startat...

Förvirrande? Jo en aning. Men om du vet med dig att du varken har anmält dig till FB eller har köpt ett Pre-order kit så har du inget för att få ladda ner 2,4 Gb klient... ja mer än att få titta på en fin mätare då...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-08 14:27

Under Final Beta är det gratis att spela. Alla kan ladda ner klienten. MEN du behöver en beta key, har du förbokat spelet har du en sån. Har du inte förbokat blir det svårt Betan har inte startat ännu dock

Downloading WoW 1.2.0 Patch enGB .app???

Så satt man där med nerladdad klient och glodde, man vill ju rätt gärna kunna registrera sig...
Av någon anledning knappade jag in den info jag hade i den amerikanska betan, jag menar, man måste ju prova...

Texten Authenticating dök upp och sedan påbörjades en nerladdning av Patch 1.2.0

Nu tror jag knappast att jag kommer kunna börja spela efter att denna 40 Mb stora patch hämtats ner med hjälp av mitt gamla betakonto från US-betan, men patchen kan man ju alltid ha laddat ner...

Någon mer som kan bekräfta att det går att i alla fall tanka patchen eller ska man anse sig vara ett freak? (eller att någon mot alla odds skulle ha samma login och lösen på ett redan befintligt EU-betakonto)
***
Troligast är nog att för att kunna verifiera kontot så kontaktar den servern och det första som servern gör är att kontrollera att man är patchad rätt... så jag gissar skarpt på att när väl patchen är nere så får jag ett meddelande om att kontot inte existerar...

Mycket riktigt, kontot existerade inte, ännu... men nu är min klient patchad till 1.2.1 (det tillkom en mindre patch till när väl 1.2.0 var nerladdat och körd) i alla fall... sweet.

Senast redigerat 2005-01-08 17:08
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-08 20:03

Om det är någon som vill börja spela betan och inte har koderna... Jag har två betanyckar till salu som jag inte vill ha. Det är en betanyckel för Colectors Edition och en för den vanliga. Jag säljer dem för webhallens dagspris. Men bara till dem som själv hämtar upp den på dagtid i Stockholm City. Skicka ett PM.

YEEEHAW! De har nu öppnat registreringen. Lite trögt men i alla fall...
FOR THE ALLIANCE!

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-01-09 02:46

jo trögt men jag får spela

Ursprungligen av Galeriel:

YEEEHAW! De har nu öppnat registreringen. Lite trögt men i alla fall...
FOR THE ALLIANCE!

Jag hittar ingen registreringslänk. Den på den amerikanska sidan funkar inte. Var har du reistrerat dej?

Ahh! Hittade länken lite längre ner på sidan..... Sweeeet!

Senast redigerat 2005-01-09 11:06

Typiskt. Efteratt jag registrerat mej och skapat ett acc ska jag ju börja spela, men då kommer jag ju inte in. Fel acc name eller password. Man kan heller inte komma åt manage account via nätet. Alltid når som strular! Får väl vänta en stund och kolla igen...

För tillfället så är alla Europa-servrar nere igen. Tydligen funkade inte allt klockrent när de drog igång i natt...

Förmodligen inte eftersom man inte ens kommer åt deras hemsida för att registrera sig...gahh

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-09 12:35

Jag har faktiskt hunnit registrera mig och har patchat klienten nu

Är det registreringen i sig som inte funkar? Jag kommer så långt att det är dags att skriva in betanyckel /steg 2/6), men eftersom jag inte har någon till övers så kan jag inte testa

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-09 12:50
Ursprungligen av Christofer:

Är det registreringen i sig som inte funkar? Jag kommer så långt att det är dags att skriva in betanyckel /steg 2/6), men eftersom jag inte har någon till övers så kan jag inte testa

Hehe, det förklarar ju en del. Jag tror dock det finns möjlighet att beställa nya betanycklar om du vill. Minns inte var jag läste det, men prova webhallen.

Ursprungligen av KarlF:

Hehe, det förklarar ju en del. Jag tror dock det finns möjlighet att beställa nya betanycklar om du vill. Minns inte var jag läste det, men prova webhallen.

Jag har redan konto sedan starten på den stängda betan, och gett bort den öppna betanyckel jag hade, så det går ingen nöd på mig. Det var mest en undran i var problemet låg – sidåtkomsten i sig eller själva registreringen. Oavsett vilket så borde problemen snart vara över

Ursprungligen av Christofer:

Jag har redan konto sedan starten på den stängda betan, och gett bort den öppna betanyckel jag hade, så det går ingen nöd på mig. Det var mest en undran i var problemet låg – sidåtkomsten i sig eller själva registreringen. Oavsett vilket så borde problemen snart vara över

Jag kollade på fel sida (en.wow-europe.com). Har signat nu fast som sagt tidigare...servrarna är nere.

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-01-09 14:40

Nu går det någ att spela igen. Jag får en väntelista eftersom världen är full och har fått en position i en kö. 279 spelare som måste logga ut innnan jag kommer in

Jag kan inte heller byta Realm verkar det som, clienten försöker bara hämta characterlistan i en evighet.

Bevaka tråden