Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of WarCraft - allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 500 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av bredbite:

Jag kollade på fel sida (en.wow-europe.com). Har signat nu fast som sagt tidigare...servrarna är nere.

OK, det låter "bra". Jag har oxå registrerat mitt acc, men får inte tillgång till "manage account" (kan heller inte logga in i själva spelet). Blir bara tillbakavisad till första sidan. Misstänkte först att det blivit nåt fel i registreringen, men ligger servrarna nere så förklarar det ju det hela. Hoppas man kan börja spela snart. Det var ju ett tag sedan open beta.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-09 16:03

Vilken realm väljer ni att spela på?

Själv funderar jag på PvP nr. 6

Ursprungligen av KarlF:

Vilken realm väljer ni att spela på?

Själv funderar jag på PvP nr. 6

Kan du börja spela, eller? Inte jag

För er som vill spela med andra Mac-användare i alliance så finns några av oss från The Cult of Mac redan på realmen "PvP Server". Vår "horde"-server har blivit "EN Final Beta 6".

Välkomna! Jag finns där som spelaren "Gnomer" under kvällen (och säkerligen kommande kvällar också )

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-01-09 20:57

Jag har väldiga problem med clienten, den krashar väldigt ofta varje 20 minut typ, någon annan som har problem?

Kör 10.3.7, 768 RAM

finns det ngt releasedatum för europa eller är det inte satt än?

snyd att man inte kan regga sig redan för att hålla ett användarnamn.. för det går väl inte?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 12:08

THoG, tråkigt med krasherna!

Hoppas dock att du kan hitta lösningen snart. Jag antar att du kört det vanliga: Skivverktyg, Cocktail och kanske en nypa DiskWarrior? Jag håller tummarna för en stabil WoW-miljö framöver!

Jag har tvärtom mycket bra erfarenhet med alla versioner av klienten, sedan betan. Kör InDesign, Dreamweaver, QuickTime-player, Safari, Mail, iChat, Skype, Photoshop och WarCraft samtidigt. (Man måste ju jobba när man skall färdas mellan städerna... ). Det funkar till och med bra att spela in med SnapzPro och sedan komprimera ner game-play-filer till MPEG4 i bakgrunden utan att det märks av i prestanda när man spelar samtidigt. Jag är mycket imponerad av både av både OSX och WarCraft-klienten!

Fungerar även felfritt med min lilla 12-tums PowerBook!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 12:35

är det bara jag som tycker att hackar mer än det borde på en iMac G5? framraten verkar ligga på 20-30...ibland ännu lägre. beror det på "lag" eller dålig macportering?

Tänk på att det är en beta fortfarande och alla servrar håller på att stresstestas.
Därav den ibland sämre prestandan jag har sett och testat USA programmet och det hackar inte det minsta och frameraten är runt 30-40 ibland 50.
Aldrig kö in på servrarna som det är nu i Europa.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 13:16

laggar ingenting alls, förvånande nog, på min G4 933.. fast med 9800Pro då. det har ju varit problem med nvidias kort och det sitter ju ett 5200 kort i iMacen.. kanske beror på det? fast det skulle ju vara löst till releasen sen..

förresten, var det orc vi skulle vara om vi skulle teama upp sen?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 13:57

Japp, USA-servrarna funkar kanon. Och framförallt är det underbart att kunna spela skarpt sedan ett tag tillbaka! Och frameraten skall man nog inte stirra sig blind på - det är snarare spelkänslan - flyter det på eller inte.

Men jag antar att man kopplar på framerate-displayen om det hackar och inte tvärt om...

spelet släpps visst i mitten av mars sa EBGames idag.. det har visst blivit uppskjutet

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 14:13

EU-version i mitten av mars? Tråkigt...

En grej som är ett måste om man är WoW-nerd - WoW Status! Ha alltid kolla på om din server är uppe eller nere. Och dessutom kan man se vilken "populationsnivå" som din favoritserver har.
http://www.apple.com/downloads/macosx/games/role_strategy/wowstatus.html

Vet ej om den funkar i Europa dock...

Jag är väldigt tveksam till en Final Beta i två månader... slutet av Januari/början av februari gissar jag på.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 15:26

spelet är skitkul och flyter på bra. men jag trodde inte att hacket i grafiken hade något med servrarna att göra. men det kanske det har...

nåja, hoppas det blir bättre sen men man vill ju gärna ha draw distance och detaljer på fulla. otroligt bra spel iaf. vilka miljöer!

vad kör ni på för dator och hur är er framerate? (man sätte rpå det med ctrl-r i spelet)

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 17:37

bowemawo, dåliga FPS i ditt fall beror på ditt sunkiga grafikkort

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 18:05

Detta tycker jag e lite jobbigt..
jag kör på min powerbook med 1,5 i ram.. och ligger på runt 12-20 i framerate,
då har jag lägsta inställningarna och 1024 upplösning.

kan det bero på att jag kör det på en extern skärm?

vad ska jag göra för att optimera?

men annars ett otroligt roligt spel.

De som nu klagar på dålig prestanda borde spelat den amerikanska betan; då blir man riktigt imponerad av denna version är optimerad.

G5 1,8Ghz*2
512mb ram
GF 5200Ultra

Hur gör jag om jag vill spela detta spel?

Går det att ladda ner?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-10 23:27
Ursprungligen av draags:

Hur gör jag om jag vill spela detta spel?

Går det att ladda ner?

Detta spel är nu inne i Final Beta-stadiet, vilket innebär att endast spelare som förhandsbokat spelet och fått en Authentication Key och de spelare som var med under den stängda betan kan spela. Senare kommer eventuellt fler spelare att tas in, men det kan dröja.

Vill du vara med och spela kan du beställa ett betakit som kostar 100:- på t.ex. Webhallen. Jag vet inte huruvida du måste förhandsboka spelet dock, men det är värt det ;).

MVH

Äh, jag spelar på min skinnflöjt istället och det är verkligen en WoW-upplevelse!

*LOL*

Men att spela "riktiga" WoW är bra roligt det med... även om det är en massa springande mellan platser.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

*LOL*

Men att spela "riktiga" WoW är bra roligt det med... även om det är en massa springande mellan platser.

Ja, det tror jag säkert...
Har också bokat spelet. "Collectors Edition" t.o.m.
Tänker dock bara spela första månaden. Är rädd att det ska ta för mycket tid. Får se om jag kan hålla mig...

Det ska erkännas att jag hade druckit några öl på puben innan jag skrev det där om skinnflöjten... :rolleyes:

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-13 18:04

Ok har nu beställt det så nu är jag garanterat med när det kommer ut! 11 eller 12 februari skulle det släppas enligt Eb games...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 12:25

ni som lirar här; hur går det? kommit nånstans? å vad heter ni i WoW?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-11 15:53

Jag kommer antagligen att heta Rayden, Radan eller Rayden Galamoth beroende på vad som ät tillgängligt...

jaja, nu har jag i alla fall förbokat ett ex. får se när det dyker upp.

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2005-01-11 18:14

värsta tidskrävande lir, ett måste för er som inte studerar, jobbar mm
rekommenderas varmt, kör det med min ibook12'', kan inte säga att det flytter på som smör, men det är fortfarande spelar iaf

Kanske en dum fråga men vad är skillanden på detta och Everquest?

Testade nu Everquest och tyckte det sög rejält.

Ursprungligen av draags:

Kanske en dum fråga men vad är skillanden på detta och Everquest?

Testade nu Everquest och tyckte det sög rejält.

Skillnaden är som mellan Unreal Tournament och Quake. En del gillar det ena, en del det andra. Gillar man inte FPS (First Person Shoters) så tycker man nog illa om båda.

Både WoW och EQ är "Döda mpnster - Samla skatter" spel med en avancerad chat-funktion (Om man ska hårddra det något. Man kan lika gärna kalla dem datoriserade rollspel). Har du spelat t.ex Diablo II så vet du ungefär hur det går till. Skillnanden är att i WoW eller EQ så gör man det tillsammans...

WoW är bättre än EQ men å andra sidan gillar jag den typen av lir.
FPS kan vara kul ibland.
Strategispel också...
Men roligast är nog ändå PHP och mySQL

Bevaka tråden