Jag skulle kalla Darwin för 100% seriöst. Problemet med all nya operativsystem är som alltid brist på mjukvara. Då Darwin är baserat på FreeBSD som enligt många är ett mycket säkert OS så borde användningsområdet webbserver vara optimalt. Många Unix/Linux-webbverktyg börjar dyka upp, också för Darwin. Släktskapet med BSD underlättar här en hel del.
XFree levereras inte med darwin vad jag vet (rätta mig någon om jag har fel) men möjligheten till nedladdning finns ju. Hur man installerar olika linux/unix-program står oftast beskrivet på resp. hemsida.
En bra svensk sida för Open Source-progran är gnuheter.com. Man kan även finna en hel del på sourceforge.net.
OS X på Intel? Bara som serveroperativsystem på PC-hårdvara som Apple tillverkar (annars dödar man själv PowerPC-plattformen) och/eller OS X "light" dvs Cocoa-delen som terninalsystem på hårdvara som bootas från OS X server (jmfr OS X Server 1.2 och NetBoot).
Ett fullt OS X kommer inte att lanseras (om någonsin?) förrän classic och carbondelen är helt borta från OS X, och det dröjer. Titta på hur många 68k och FAT-program det finns, 10 år efter det att Apple växlade till PowerPC.
5 down. 95 to go - Steve Jobs