Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LIVE: MacWorld Expo San Francisco 2005

Tråden skapades och har fått 520 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Öland
  • 2005-01-11 20:08

någon som skall sälja sin gamla ipod?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 20:08

Nån som vet vad det är för typ av hårddiskar som sitter i nya Mac Mini? Och vad för minne det är?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 20:09

Håller med. Så mycket nyheter till SÅ bra priser har de nog aldrig presenterat tidigare!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-01-11 20:11

Väldigt, väldigt bra keynote

Nu ska jag slappna av lite i soffan...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 20:15

Ja, det var skoj det här!!
Tack för sällskapet, alla, och tack för fina länktips till andra sidor och bilder.

Nu gäller det bara att skrapa ihop lite pengar så man kan njuta av de nya godsakerna...%-)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-11 20:12

Hämtat från www.apple.com/ipodshuffle/

Citat:

Do not eat iPod shuffle.

Rechargeable batteries have a limited number of charge cycles and may eventually need to be replaced. Battery life and number of charge cycles vary by use and settings. See www.apple.com/batteries for more information.

Some computers require either the optional iPod shuffle Dock or a USB cable extender (sold separately).

Från http://www.apple.com/ipodshuffle/

2. Do not eat iPod shuffle.

Kan vara bra att veta

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-01-11 20:13

Är man missnöjd med detta måste man verkligen tänka om lite. Fan va bra grejer alltså! Mac Mini kommer dra över många PC-folk till "rätt" sida. Åter igen visar Apple vad de går för. Eller också kan man gråta för att de inte släppte en G6, eller en hologramskärm eller en evighetsmaskin...

-- Patrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 20:15

Hur är det med Mac Minis grafik - exakt vad stödjer den utav/på apples skärmar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 20:23
Ursprungligen av Milo:

Hur är det med Mac Minis grafik - exakt vad stödjer den utav/på apples skärmar?

Är antagligen en mini-VGA-port eller kanske mini-DVI-port på den om det är DVI funkar den med alla Apple metallskärmar, förutom 30".
Är det VGA funkar den inte med digitala skärmar ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 20:18
  • Medlem
  • 2005-01-11 20:21

From 139 kronor...
www.apple.com/se/
...nu har de ändrat! var lite väl bra

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-01-11 20:24

Mac Mini borde ju vara perfekt som "lekserver" för de som vill ha det. Förutom om man ska ha stora mediebibliotek (då är hårddisken snål, men det finns ju externa diskar...)

895:- för 512Mb iPod Shuffle, ska slå till på den! Blir perfekt slit och släng maskin för cykelturer och korta promenader.

/Stefan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 20:26

Gillar dock inte iLife '05 och iWork-symbolerna ...
Det är mycket snyggare med Aqua eller Apples vanliga stil än med tecknat ... men det lockar väl över en hel del folk som gillar såntdär "coolt" ...

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-01-11 20:26

http://www.apple.com/de/macmini/ <--- bilder på portar på Mac Mini

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-11 20:27

När jag loggar in på CSN-rabatt-sidorna står det samma priser? Ingen rabatt på dessa, eller har de missat det?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 20:28

Okej nu har jag inga ursäkter längre. Jag har skjutit upp switchandet alltför länge på grund av ekonomiska orsaker nu. Det blir en Mac Mini. När vet jag inte, men det blir en. Sedan köper jag dessutom en Archos PMA430 och lämnar Windows-träsket för gott.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 20:29

Mycket lyckad vaka! tackar så mycket:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 20:34
Ursprungligen av ajaxx08:

Mycket lyckad vaka! tackar så mycket:D

Instämmer!

Stort tack allihopa för den här fantastiska vakan! Detta var absolut mitt livs bästa keynote!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-11 20:33

Hah! Det är riktig DVI-kontakt på Mac mini! Trevligt!

Ingen ljud-in ...

SuperDrive-möljlighet

Specialkontakt för el ...

Extremt liten och snygg!!!

Riktigt nice! Är bra sugen på att köpa en med max minne, 80GB HD, bluetooth, Airport + trådlös mus och tangentbord. Vore trevligt att ha i vardagsrummet kopplat till TVn.

Bara att klicka på KÖP

  • Medlem
  • Öland
  • 2005-01-11 20:34

Jo man får tacka alla för en trevlig kväll, detta får vi göra om!

Gillar reklamen på apple . se där dom visar 7 (!!) st Mac Mini bredvid en svulstig PC. (Visst att den går att bygga ut i oändlighet..och Minin inte går att bygga ut alls) Men ganska talande bild, vill man bara ha en surf/mail dator så är den lysande! Undra hur mycket den lever om?

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 20:47

Jag är lite skeptisk till nya Minimacen trots allt. Bara en minnesplats och hårddiskarna verkar vara 2.5" (Vilken hårddisktillverkare tillverkar 3.5" 40 gb nu för tiden?)

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-11 20:51

he he, är det någon som har märkt de nya bannerna till höger på sidan här ?

total dominans?

/miska

  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 20:55
Ursprungligen av christianf:

Jag är lite skeptisk till nya Minimacen trots allt. Bara en minnesplats och hårddiskarna verkar vara 2.5" (Vilken hårddisktillverkare tillverkar 3.5" 40 gb nu för tiden?)

En ingångsmodell är en ingångsmodell. Det här är mycket lättare att rekommendera till folk som är potentiella switchare och som vill känna sig för först.

Det här kommer ge Apple marknadsandelar tillbaka.

En är min. MIN! Och bara för att de släppte den ska jag sponsra extra med att köpa en shuffle som jag tyckte var heltokig när jag läste om den på ryktessiterna och fortfarande tycker är helskruvad

/Y

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-11 21:03
  • Oregistrerad
  • 2005-01-11 21:14

Diggar helt klart Mac Mini, men jag är lite tveksam till Shuffle p.g.a ej existerande skärm.
Är också smått besviken på att det inte blev någon uppdatering på PB. Men men det får bli till sommaren när Tiger förhoppningsvis släpp(t)s...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-11 21:25

c-j: mac mini är powerbook updateringen

/m

Bevaka tråden