Hej!
Jag hade tidigare en Naim Stereo med HiCap och Mordaunt-Shorty högtalare.
P g a utrymmesbrist och frugan gnäll på de stora svart, fula högtalarna så såldes pjäsen till förmån för en Tivoli Two med CD och Sub.
Ljudet är bra....men bara så bra det kan bli in en skokartong....suck....när man drar på så låter likt en berg-sprängare från 80-talet där högtalarelementen verkar "poppa" ur sina fästen...
Hade inte hunnit leverera min Naim...så jag spelade samma ipod-låt ---- ojojojoj...inte ens i samma kommun.
Men visst...för att ersätta den fula "hänga-under-överskåpet-radio" från ex sony så är detta ett mycket bra alternativ i köket. Att ha den som huvudstereo eller än värre, ha den kopplad till dator, tv, dvd ser mest ut som ett skämt.
De störningar du har kommer från att line-kabeln mellan podden och stereon ej är skärmad...kopplar man in den i mix-uttaget...cd skall sitta i AUX?? (konstigt att man inte kort och gott kan kalla den för cd & aux istället för aux & mix förstår jag inte!) Med en kabel i mixuttaget så "ligger" signalen på hela tiden och således "brummar" det lite i bakrunden hela tiden.
/Enhjuling