Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Training gör dig till Proffs

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple erbjuder ett flertal utbildningsprogram för dig som vill lära dig mer och även certifiera dig inom områden som operativsystemen Mac OS X och Mac OS X Server men även kreativa programvaror som Final Cut Pro, DVD Studio Pro, Shake och Logic.

Göteborgsbaserade SOS Datakraft är Apple Authorised Training Center och håller certifieringskurser för exempelvis ACSA Apple Certified System Administrator och ACTC Apple Certified Technical Coordinator. Du som är registrerad 99mac-medlem har möjlighet att få 10-20% rabatt om du bokar en respektive tre kursplatser.

http://www.99mac.se/vbindex.php?id=232

Ingen annan ACSE eller Apple certifierad tekniker här?

Ursprungligen av Björnström:

Ingen annan ACSE eller Apple certifierad tekniker här?

Jo jag är ACSE!

Jo, jag...
ACSE med ACTC drömmar eller om det var ACSA drömmar...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 15:21

Finns det inget training center i Stockholm? har lite svårt å motivera firman med en resa ner till götet för å gå kursen..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-16 15:43
Citat:

Finns det inget training center i Stockholm?

Visst gör det det. I MacSupportgruppen hittar du Function som har samma auktorisation gällande Mac OS X samt oss på InMedia som är Sveriges enda Apple Training Center för Final Cut Pro och DVD Studio Pro.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-03-16 17:10

Så Martin är ASCE? Det var som tusan!

Jag är väldigt sugen på att gå Mac OS X Server Essentials, men nästa vecka är lite för hastigt påkommet. Dessutom så är ju inte GBG det bästa stället för oss som bor norr om Mälardalen.

Ursprungligen av hugin:

Så Martin är ASCE? Det var som tusan!

Jag är väldigt sugen på att gå Mac OS X Server Essentials, men nästa vecka är lite för hastigt påkommet. Dessutom så är ju inte GBG det bästa stället för oss som bor norr om Mälardalen.

Nope - inte längre. Man måste ju gå uppdateringskurser varje år och det har jag inte haft behov av. Jag var kund på OS 9, sen har det gått utför...

Ursprungligen av hugin:

Så Martin är ASCE? Det var som tusan!

Jag är väldigt sugen på att gå Mac OS X Server Essentials, men nästa vecka är lite för hastigt påkommet. Dessutom så är ju inte GBG det bästa stället för oss som bor norr om Mälardalen.

MacSupport Stockholm genomför Server Essentials-kursen under 4 dagar i slutet av april månad. Samma kurs ges sedan av MacSupport Göteborg i slutet av maj månad.

//Mikael

Ursprungligen av Zagge:

Visst gör det det. I MacSupportgruppen hittar du Function som har samma auktorisation gällande Mac OS X samt oss på InMedia som är Sveriges enda Apple Training Center för Final Cut Pro och DVD Studio Pro.

Även Gothia har auktorisation att hålla Apples Mac OS X utbildningar. De håller dem i Stockholm och i Linköping.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-01-28 14:35

Gammal tråd, men det skiter jag i:

Jag tänkte bara säga att jag gick OS X Server Essentials hos Function i höstas. Var lite sugen på att ta ACTC-provet, men nu vet jag inte längre.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-17 08:47

jag vill gå ngt. men ja. orka ta sej dit det finns.

Själv letar jag efter någon liknand kurs i New York. Pga av dollarkursen så är det lika billigt att åka dit, och så får man samtidigt lite sight-seeing, men jag har haft svårt att få någon rekommendation på bra utbildare i NYC - någon som känner till någon?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-28 16:31

Gothia (www.gothia.se) i Stockholm tillhandahåller även dem Apple-kurser. Jag gick "System Administration Using Mac OS X Clients 10.3" i höstat, i februari är det dags för server-delen. Mycket trevligt, förhoppningsvis får man till en ACSA så småningom.

MacSupport/Function/inMedia har en herrans massa kurser:
(Genomförs främst i Stockholm, men också i Göteborg, Västerås, Malmö)

1-dagars Mac OS X start
3-dagars Mac OS X Helpdesk Essentials (inför certifiering ACHDS)
4-dagars Mac OS X Server Essentials (inför certifiering ACTC)
3-dagars Directory Services (Inför certifiering ACHDS, ACTC, ACSA)
5-dagars System Administration of Mac Os X Clients (inför certifiering ACSA)
5-dagars System Administration using Mac OS X Server (inför certifiering ACSA)
3-dagars Xsan Administration

Dessutom (genomförs i princip endast i Stockholm):

1-dagasr DVD Studio Pro
1-dagars LiveType, Compressor mm
1-dagars Final Cut Pro HD
3-dagars Final Cut Pro HD (certifiering)
3-dagars DVD Studio Pro (certifiering)
3-dagars Motion (certifiering)

//Mikael

1
Bevaka tråden