Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of WarCraft - allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 500 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 21:12

nooooooo

*sniff*
dubbel sorg... min gamla shaman är död nu och min nuvarande guild ska börja på en RP server i retail vilket jag verkligen inte vill. Så jag blir ensammen på antingen en PvE eller PvP server...

ouch... jobbigt att få sina karaktärer raderade. själv så började jag köra US för kanske en och en halv månad sedan.

Tror ni WoW går att spela på en mac mini?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-08 19:22

Skulle jag också vilja veta...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-08 19:28

256 i ram är i klenaste laget för det men det går ju att uppgradera.. värre är det nog för grafikkortet =/ kaaaaan bli tight med 32mb

  • Oregistrerad
  • 2005-02-08 19:34

Min iMac på 1ghz,512 ram och gefore4 mx med 64mb laggar en del när man flyger in i städerna eller om det blir en massa folk som slåss samtidigt. Mac minni har ju snabbare processor men mindre grafikkortsminne. Skulle tänka mig att minin funkar om man stoppar i 512 i den men att det kan hacka lite i de områden med mycket folk.

/Johan

Har inte läst igenom diskussionen, men jag undrar ifall min iBook 12" 1Ghz 768mb ram skulle palla med spelet?

Är det en hybrid dvs både mac & pc i samma kartong? )

--
Daniel

Ursprungligen av macgunde:

Har inte läst igenom diskussionen, men jag undrar ifall min iBook 12" 1Ghz 768mb ram skulle palla med spelet?

Är det en hybrid dvs både mac & pc i samma kartong? )

--
Daniel

Min iMac G4, 700MHz 512MB RAM med GeF 2MX-kort klara spelet hjälpligt på lägsta inställningarna. Med hjälpligt betyder att det går bra att spela så läge det inte är mer än kanske 20 spelare på bild samtidigt, då börjar datorn krypa ganska snabbt. Det äv väl just det där sista som får mig att tveka om jag vill köpa spelet i och med att det inte är praktiskt möjligt att vara med i raid-partyn. Är det ett bättre grafikkort i din iBook så tror jag att det kommer att gå bara bra.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-08 22:49

kommer inte ihåg om det var här eller nån annanstans, men nu hade lirat det på en liknande dator utan problem.. lite lagg, men det får de flesta

och yes, Blizzard släpper alltid på hybrida skivor

Gytt, då kan man "låna" syrrans PC när man kommer hem till päronen

Vet ej vilket grafikkort jag har, men det är på 32 mb.

Jag spelade det på en fet PC tills det buggade och inte gick att logga in. Då testade jag det på min PB 12" 867 MHZ, 640 MB, och som din, 32 MB grafikkort... Jag upplevdel väl ungefär samma sak som Niklas, det gick helt ok att spela solo och springa runt och göra quests men i större städer och med mycket spelare var det kört.

Eftersom både jag och Niklas har lägre CPU än vad spelet kräver kanske det förklarar saken, men jag tror att mycket har att göra med grafikkortet faktiskt.. Tråkigt att du inte testat hur betan fungerade. Det är en chansning av dig att köpa det, men du klarar ju systemkraven...

Alla kartonger du kan hitta skall vara hybrid vad jag vet.

Tack för komentarerna.

Kankse går liten segt på min lilla skönhet :(, men kan ju köra det på syrrans pc så länmge i så fall :/

(bor tillfälligt hemma hos päronen)
--
Daniel

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-02-09 23:41

Är det nån som har testat WoW med den nya 10.3.8 uppdateringen av Mac OS X? Det står att den förbättrar vissa saker i WoW. Är det någon skillnad?

Vilket system bör man ha för att få det att flyta? Räcker en iMac G5 till?

Ursprungligen av Ree_Tab:

Är det nån som har testat WoW med den nya 10.3.8 uppdateringen av Mac OS X? Det står att den förbättrar vissa saker i WoW. Är det någon skillnad?

Vilket system bör man ha för att få det att flyta? Räcker en iMac G5 till?

10.3.8 släpptes efter det att betan slutade. Lite svårt att testa då...

Ursprungligen av Ree_Tab:

Är det nån som har testat WoW med den nya 10.3.8 uppdateringen av Mac OS X? Det står att den förbättrar vissa saker i WoW. Är det någon skillnad?

Vilket system bör man ha för att få det att flyta? Räcker en iMac G5 till?

Full-screen glow fungerar för mig nu. Mycket snabbare än förut dessutom. Trevligt!

Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Full-screen glow fungerar för mig nu. Mycket snabbare än förut dessutom. Trevligt!

Que?

Vad är/gör/åstakommer "Full-screen glow"?

Ursprungligen av MagnusB:

Que?

Vad är/gör/åstakommer "Full-screen glow"?

Smetar ut kanterna så saker och ting inte blir lika kantiga, plus att ljus får saker att lysa/glöda till. Lysning/glödet fungerade inte innan 10.3.8 för mig, men nu gör det... Det är faktiskt riktigt vackert i Theramore.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-02-11 00:25

Systemkrav/server

Har kört betan på en <svärord>Dell PC</svärord>.
1.7 MHz P4
512 RAM
256 MB ATI Radeon 9600
Med all grafik på max eller nästan max i 1024x768 (tror jag)
flöt spelet bra, förutom då och då när det hackade till.
Tror att hacken i detta fall beror på ramminnesbrist, men vet inte?
Är det möjligt att återkommande hack har med servern att göra?
Får snart min ibook 12" med 512 i ram och tänker köra WoW
på den, med eller utan hack ibland.

/Lamin

  • Medlem
  • 2005-02-11 07:53

Idag släpps Retalversionen. Det är dags för er som inte har förbeställt att springa ut till butikerna och inhandla ett ex.

Jag har beställt men får inte mitt ex. förrän måndag

Tjaa, finns ju folk som kör retail med

I alla fall, inte därför jag postar. Kör en powerbook 1.5GHz, 128vram och 512mb i ram. Jag tycker att generellt flyter spelet bra, lite segt ibland när den laddar i tex ironforge eller stormwind men det brukar gå över. Dock så har jag haft problem vid raids och vet inte riktigt om det är burken eller servern. 5 mot 5 är inga problem men när det börjar röra sig runt 20+ mot 20+ så blir det rejält hackigt, har man tur får man se nån bildruta. Vissa PC-användare verkar vara i samma sits medans andra spelare verkar, vad jag tror, kunna spela hyfsat normalt.

Är det någon med ungefär likadan dator som upplever samma sak? Vad är flaskhalsen, ramminnet kanske? Eller blir det för grafikintensivt med så många spelare alt. processorn som inte hänger med?

Många verkar uppleva detta problem och det är en kombination av Blizzards servrar och den egna datorn. Servrarna hoppas jag VERKLIGEN att Blizzard fixar tills på Fredag.
Datorn hinner jag inte fixa till fredag...

Men retail öppnar ju inte förrän på fredag... Eller har jag missat något stort?

Mattias, så sant så

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Men retail öppnar ju inte förrän på fredag... Eller har jag missat något stort?

Jag tänker på US retail som det var någon här som spelade. Sen kan man ju hört någon kommentar från mac-användare som berörs.

Jag har få kört WoW på två olika PBs en med 768 Mb RAM och den nuvarande med 512 Mb RAM.
Jag kan hålla med Sparrow om att det ofta är minnesbrist som orsakar hackandet.
För jag hör att disken jobbar mer nu än innan.
Så snart jag har råd ska jag uppgradera minnet... själv. Jag tror inte jobbet accepterar att jag ska ha mer minne för att spela spel....

Jag har varit lite osäker på om jag skall köpa spelet. Var iaf på Tradition och frågade och enligt dem så är det uppbokat 3 veckor frammåt. Det verkar som att El giganten har det i vissa av sina butiker, men de ligger ute i skogen. Har alla här förbeställt det eller?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-11 14:58

Jag gick och impulsköpte det idag på GAME i skellefteå, har inte förbokat. Expediten frågade om jag förbokat men det verkade då inte behövas..
Så nu är det jag som siter och läser om klasser mm ett tag, har ingen koll på sådant här egentligen, har bara kört Diablo 2 och det var ett tag sedan

Jag hade förbokat gick och hämtade mitt idag.
Döm av min förvåning när jag blev tvingad att välja en Action Figur.
Ja hon på Tradition propsade på att jag skulle ta en, jag sa jag vill inte ha, vill inte betala för den.
Hon sa bara att den ingick och den var värd 249 kr.
Dog slog snåltarmen in och jag valde en Undead Warlock. Jag vill ha en Dvärg med det fanns inte...
Undead Warlock

Verkar som om Blizzard Reg server kraschde på eftermiddagen för jag kunde inte regga mig först...

Senast redigerat 2005-02-11 16:40

Argh!!!

AAARRRRRGGGH!!!
JAG HATAR GAME I UPPSALA!!!
jag kom in i eftermiddags bara för att få reda på att Collectors Edition va slut. inga problem tänkte jag som hade förhandsbokat ett ex, men de J***arna hade räknat fel och hade inget CE kvar!!!
Hela anledningen till att jag förhandsbokade hos dem va för att få CE! Jag har nu till i morgon på mig för att bestämma om jag nöjer mig med vanliga... Jag går miste om 100 spänn om jag säger nej, men samtidigt finns ju en risk att de får in CE senare (dock extremt liten).
Jag är i valet och kvalet när det gäller spelet.
Nu undrar jag därför: Måste man ha VISA-kort eller dylikt för att kunna registrera en account?

Senast redigerat 2005-02-11 18:24
Bevaka tråden