Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

garageband...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-12 11:59

Finns det något sätt att lägga in mp3:or eller andra filer i garageband? Finns det något program som gör om filerna till garagebandfiler?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-12 12:57

Jag är osäker på vad du menar, men man kan dra en ljudfil från Finder till ett spår i GarageBand, så lägger den sig där.

Man kan inte riktigt "göra om" MP3-filer till GB-filer, eftersom GB-filer inte är något ljudformat, utan endast datafiler med hänvisningar till looparna i GBs loopbibliotek.

Ursprungligen av Rajje:

Jag är osäker på vad du menar, men man kan dra en ljudfil från Finder till ett spår i GarageBand, så lägger den sig där.

Man kan inte riktigt "göra om" MP3-filer till GB-filer, eftersom GB-filer inte är något ljudformat, utan endast datafiler med hänvisningar till looparna i GBs loopbibliotek.

Sanning med modifikation.

Garagebandfiler är oxå paket med dina inspelade audiofiler. Om man "controlklickar" på filen kan man välja "Show Package Contents"(Engelskt Os) sär kan du se vilka filer som används;)

Ursprungligen av tastesandtunes:

Finns det något sätt att lägga in mp3:or eller andra filer i garageband? Finns det något program som gör om filerna till garagebandfiler?

JAg vet inte hur det är med version 1 men i 2an är det bara dra och släppa mp3 filer!

Om du har en mp3:a som du vill lägga in i Garageband så ska det bara vara att dra och släppa i arrangerings-fönstret. Om inte det, av någon anledning, skulle fungera så kan du konvertera om mp3:an i iTunes till en AIFF som GarageBand mer än gärna tar emot.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-12 16:10

Tack för hjälpen...det fuinkar bra att bara dra över dom från itunes!

1
Bevaka tråden