Jag har i princip samma uppställning som du. En HP skrivare kopplad till en PC med XP, samt några Macar på ett nätverk. Jag har funderat, och funderat men inte riktigt löst det hela.
Lösningen som jag främst arbetat med är att installera en "apple talk" skrivarserver i PCn. Programpaketet "PC MacLan" innehåller en sådan. Men jag har faktist inte fått det att fungera, det är hur krångligt som helst... Jag har kommit så långt att det gick att skriva ut, men det blec något teckenfel på vägen till skrivaren, så att allt bara blev flummiga ASCHII-tecken.
Nu har jag övergett den lösningen. Av flera anledningar. Den främsta; att det inte fungerade. Men det hade det fungerat hade det varit en rätt osnygg lösning, eftersom PCn inte alltid är på här hemma. Så när jag hade velat skriva ut hade jag varit tvungen att sätta på PCn för att skriva ut.
Så ny är jag inne på ett nytt spår. Jag har funderat på att köpa en nätverksskrivare. Men, så för några dagar sedan bläddrade jag igenom den nytryckta ClasOhlson katalogen. Jag hittade en "Printerserver". Den ansluts på skrivarens parallellport, och kopplas sedan till nätverket. Lösningen borde fungera utmärkt. Med denna pryl behöver jag inte ha PCn påslagen, för att kunna skriva ut.
Här är printerservern:
quote:Printer-server. Anslut till nätverket, så att alla nätverksanvändare kan dela på samma skrivare. Kompatibel med alla större operativsystem. Art. nr. 32-6545
Pris: 1145,00
Jag har inte köpt prylen ännu, men vad tror du, kommer det att fungera? Annars är det väl bara till att köpa den på öppet köp, och gå hem och prova.
/M
edit: fixat bilden
[ 07 September 2002, 10:56: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]