Gammal tråd men detta är inte helt ovanligt ändå!
Har varit med om detta några gånger på diskar från en tillverkare som tyvärr inte lyckas göra bra diskar.
Filerna ligger där en dag, stänger av datorn och sätter på den dagen efter och hela kataloger kan vara borta. Funderade över detta bra länge tills en dag när de båda diskarna slutade fungera.
Böt dessa diskar mot nya diskar från samma tillverkare och problemet var borta i ett halvår tills det kom igen. Gick en månad sen var dessa diskar ännu en gång paj.
Gnällde och hade mig och fick nya diskar från en annan tillverkare och har aldrig upplevt problemet igen. Förens min bror började gnälla om att samma sak hände hans usb disk från LaCie. Vi satt och funderade på varför detta händer och igår började även hans disk knorra roligt. Dagens nyhet var även den rolig. Disken är död och går inte att komma åt.
Så ta en koll så att diskarna inte kommer från Maxtor. Iof är det en server så kör ni säkert scsi diskar vilket ska ha högre säkerhet. Men som jag förstod händer detta enbart på ett ställe?
Jag tror faktiskt på ett hårdvaru fel mer än något som har med mjukvara att göra.
Eller har du släppt in Steven nära datorn?