Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förskjutna markeringsramar i InDesign

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har plötsligt fått ett skumt fel i InDesign (3.0.1). När jag markerar något är markeringsramen förskjuten nedåt höger. Se bif. skärmdump. Om jag öppnar samma dokument på en annan burk (samma versionsnr.) får jag inte samma fel. Trodde jag löst det hela genom att skapa ett nytt dokument och klippa och klistra över all info, det funkade.. tills jag öppnade dokumentet för andra gången. Då var det samma fel igen.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel? Ska tilläggas att dokumentet är väldigt stort (BxH) då det är en förpackning i plano.

Hmm... kolla länkarna i botten på sidan... liknande diskussioner

Använder du Suitcase?

Åhå, ser nu att fler har samma problem. Suitcase är alltså boven. Konstigt att det funkar ibland och ibland inte (och naturligtvis på min burk).

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Använder du Suitcase?

jag har liknande problem i indesign och använder suitcase, senaste versionen.
problemet är störst i »tunga« dokument. går ofta bort om man stänger och öppnar dokumentet igen, men det är irriterande.
det lär knappast vara enbart suitcase som är boven.

Suitcase autoaktiverings-plug-in närmare är med 99 % säkerhet boven.

Gå till InDesign-menyn>Konfigurera plugin-programserier och stäng av den så försvinner troligen problemet.

Det är många som drabbats av det här problemet, men såvitt jag vet har Extensis löst det i de senaste versionerna (11.0.4) . Jag har själv heller aldrig drabbats av det

Nix, det är inte löst i senaste versionen. Kör 11.0.4.0223 och har problemet. Har skrivit ett e-mail till Extensis support, får se vad de svarar.

Prova att stänga av Auto-aktiveringspluggen för att verifiera att det är den som är problemet.

Är dokumenten som bråkar konverterade frånPageMaker eller QuarkXpress? Är InDesign uppdaterad till 3.0.1?

Jepp, funkar klockrent när jag stänger autoaktiveringspluggen.

Senaste InDesign, dokument skapade i InDesign.

Fick svar från Extensis support idag. I brevet till dem nämnde jag att en jobbarkompis kör Suitcase 11.0.2 utan att problem. Svaret från Extensis blev att nedgradera till den versionen av Suitcase. De sa dessutom att det förekommer problem även med andra typsnittshanteringspluggar för InDesign, inte bara Suitcase. Hur mycket man ska tro på det uttalandet vet jag inte.

Jag har däremot läst att det INTE förekommer problem med andra hanterare, utan enbart med Suitcase.

Hursomhelst, det går ju att använda utan auto-aktiveringspluginen, även om det inte är lika smidigt.

Ska ta ett beslut om att det är värt att avinstallera och se'n nedgradera. Lutar åt att jag kör utan autoaktivering tills de löser problemet och släpper en buggfix.

Väldigt märkligt dock att enbart vissa användare drabbas av det

1
Bevaka tråden