Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med senaste serveruppdatering! Läs denna!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haparanda
  • 2005-03-23 05:43

Den säkerhetsuppdatering som finns ute för osx server per idag skapar problem. Mejlkonton "försvinner" från Server Admin och det går inte att mejla till adresser med en punkt i (ex.vis fornamn.efternamn@doman.se).

Därtill verkar andra problem finnas vad gäller autentiseringen.

Avvakta därför med uppdatering i dagsläget. Min server gick ned sig i problem och gårdagkvällen fick jag ta hjälp för att få igång det hela.

Vad fick du ta till för hjälp?
Finns det någon speciell orsak till att detta hände?

Fler som upplevet detta problem?

Jag hann installera uppdateringen på en av mina servrar, jag har dock inte märkt några problem (den kör iofs inte mailservern).

Jag har stött på samma problem på tre av mina maskiner. Två kunder har också ringt och kom inte åt sina maskiner efter uppdateringen. Det finns några trådar på Apples forum men som vanligt är inte Apple till mycket hjälp.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-03-23 11:13

Om man läser kommentarerna så verkar det som det är i det fall man använt kortnamn med punkt i (vilket Apple har avrått ifrån) som mailen slutar funka. Jag kör bara med /etc/aliases för sådana adresser, vilket enligt folket fortsätter att funka som det ska.

Apple verkar dragit tillbaka uppdateringen för OS X Server.

Ursprungligen av bollman:

Om man läser kommentarerna så verkar det som det är i det fall man använt kortnamn med punkt i (vilket Apple har avrått ifrån) som mailen slutar funka. Jag kör bara med /etc/aliases för sådana adresser, vilket enligt folket fortsätter att funka som det ska.

Jag har inga punkter i kontonamn och kör mina alias i /virtual men åkte dit ändå.

Är det nån som hört nåt från Apple om detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-29 21:05

Nu har det kommit ut en Security Update (Server) 2005-003 1.1

Ladda ned här

1
Bevaka tråden