Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör de kartonger i photoshop?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-06 17:41

Jag undrar hur de skapar (gör) de har produkt kartonger i photoshop? Har försökt fler gånger men ingen av mina blir så lyckad de ser så perfekt ut? Någon som vet kanske eller kan ge råd & tips?

• Oregistrerad
  • 2005-04-06 17:47

Själv petade jag ihop dessa i Photoshop utan mallar och annat. Med hjälp av omvandla-verktygen så gick det att få lite perspektiv på det hela.

Ursprungligen av CyberPet:

Själv petade jag ihop dessa i Photoshop utan mallar och annat. Med hjälp av omvandla-verktygen så gick det att få lite perspektiv på det hela.

Klockrent!

Ursprungligen av CyberPet:

Haha! Vilken underbart skojjig idé! Snyggt!

Ursprungligen av icep:

Jag undrar hur de skapar (gör) de har produkt kartonger i photoshop? Har försökt fler gånger men ingen av mina blir så lyckad de ser så perfekt ut? Någon som vet kanske eller kan ge råd & tips?

Man lär sig rita i perspektiv samt hur en smula om hur ljus och skuggor används

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-06 22:34

Eller så gör man det lätt för sig och gör en rendering i maya

Och det kallar du att göra det lätt för sig...

Senast redigerat 2005-04-06 22:48
  • Medlem
  • 2005-04-08 14:17

hehe render i maya.. är nog verkligen inget enkelt om man inte kan de.. någom som vet någon tutorial på de?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-08 14:51

Det lär ska finnas speciella program för Mac, och även pluggar till Quark Xpress och Adobe Indesign, som fixar det där.

Richard, vad har du gjort i inlägg nr. 6 egentligen?

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-08 15:18

Sitter man på Illustrator CS och senare kan man faktiskt få hjälp igång med 3D-verktygen där. Rätt enkla, men hyfsat resultat med lite tweakande.

• Oregistrerad
  • 2005-04-08 15:33

Jag som trodde InDesign var det som användes för kartongdesign.

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-08 15:36
Ursprungligen av petsematary:

Jag som trodde InDesign var det som användes för kartongdesign.

Detta handlar inte om regelrätt förpackningsdesign, utan bara om "mockups".

1
Bevaka tråden