Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar iLife att installera från miniskivan tro?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi som köpte mini fick ju med iLife, men kommer det att fungera att lägga in när Tiger är installerat? Vore ju jämra synd att missa iLife efter bara nån månad...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-13 08:39
Ursprungligen av bruksarn:

Vi som köpte mini fick ju med iLife, men kommer det att fungera att lägga in när Tiger är installerat? Vore ju jämra synd att missa iLife efter bara nån månad...

Det kommer absolut att fungera i Tiger.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-13 09:39

Om inte Apple har klantat sig rejält, så bör de allra flesta program (förutom möjligen diverse systemfix) fungera under Tiger.
Systemuppgraderingen påverkar inte programmmappen mer än Apples egna program som blir uppdaterade om uppdatering finns. Så alla dina andra program skall vara kvar som tidigare.

Jag menade alltså att om man väljer en ren installation för Tiger, kommer man då att kunna lägga in iLife från installationsskivan som följde med till minin, när jag testade att installera iLife på min G5:a med "install bundled software only" så funkade det inte, installationsprogrammet sa ifrån.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-28 15:47

Någon som har nya powerbooken och installerat ren kopia av tiger som har installerat iLife som man fick med powerbooken?

  • Medlem
  • 2005-04-28 19:10

Samma problem..

Jag har samma problem.. Hur får jag iLife från min Panther installations-skiva?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-28 19:16
Ursprungligen av Shinzon:

Någon som har nya powerbooken och installerat ren kopia av tiger som har installerat iLife som man fick med powerbooken?

Kan svara på min egna fråga. Jag installerade en ren kopia av tiger sen installerade jag iLife från skivan jag fick med min powerbook.

Så summan så kan dem som köpt minin oxå kunna installera iLife med tigern.

1
Bevaka tråden