Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du så här långt ångrat att du uppgraderade så snabbt?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-05-01 15:10

Jag har ännu inte uppgraderat till Tiger, vilket jag inte tycks vara ledsen över, eller? Ångrar du att du uppgraderade så snabbt? Kommentarer om varför du ångrar dig, och vad du önskar att du gjort istället för vad du gjorde, och vad du missade?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-05-01 15:22

Ångra sig - och låta andra ta smällarna? Nej en del av maceriet är just att testa möjligheterna. Att man ibland går över gränser får man väl ta då då.
Tiger känns allmänt rappare och stabilare. Exv bombar inte Mail längre. Ba' f'att ta ett exempel. Om några program ännu inte uppdaterats är väl inte hela världen förutsatt att man inte behöver dem yrkesmässigt.
Körde Arkivera och Installera. Nema problema.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-05-01 18:19
Ursprungligen av Le:

Nema problema.

Jo nu ett upptäckt problem: iSync fungerar inte alls. Men det har väl dryftats i någon tråd kan jag tro.

Jag ångrar mig inte, men det är utan tvekan apples blekaste uppdatering hittills. Enda märkbara skillnaden är att jag kan få en fräck animation på stockholmsvädret (är från gbg) i widgetarna.

Ursprungligen av offense74:

Jag ångrar mig inte, men det är utan tvekan apples blekaste uppdatering hittills. Enda märkbara skillnaden är att jag kan få en fräck animation på stockholmsvädret (är från gbg) i widgetarna.

Vad hände med CoreData, CoreImage, CoreVideo, Spotlight, Automator, de resterande 195 nyheterna och optimeringen som ska göra så att operativet känns rappare? Har jag bara drömt om det?

Ursprungligen av Svampisen:

Vad hände med CoreData, CoreImage, CoreVideo, Spotlight, Automator, de resterande 195 nyheterna och optimeringen som ska göra så att operativet känns rappare? Har jag bara drömt om det?

Jag tycker faktiskt att det känns lite slöare, men det kanske bara är jag...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-01 22:10
Ursprungligen av Svampisen:

Vad hände med CoreData, CoreImage, CoreVideo, Spotlight, Automator, de resterande 195 nyheterna och optimeringen som ska göra så att operativet känns rappare? Har jag bara drömt om det?

Installera utvecklarverktygen och lek med Core Image Fun House och Quartz Composer. Kolla /Program/ och /System/Bibliotek/Frameworks/ efter resten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-01 21:55
Ursprungligen av offense74:

Jag ångrar mig inte, men det är utan tvekan apples blekaste uppdatering hittills. Enda märkbara skillnaden är att jag kan få en fräck animation på stockholmsvädret (är från gbg) i widgetarna.

Prova att skriva in "Goteborg, Sweden" under City under i under Widgeten. (Eller närmaste stad där det finns en stor flygplats ex. "Karlstad, Sweden".)

Ursprungligen av Cypher:

Prova att skriva in "Goteborg, Sweden" under City under i under Widgeten. (Eller närmaste stad där det finns en stor flygplats ex. "Karlstad, Sweden".)

Ehh? Finns det en större flygplats i Karlstad än i Göteborg?
När jag skrev Piteå (Pitea) så kom inget upp, men när jag skrev Umeå och Skellefteå så kom det upp , Sweden. Man måste iaf söka utan å, ä och ö för att det ska fungera. Testsökte på Kiruna och då kom det upp 2 platser i Kiruna. Antagligen därför att de forskar om väder där och skickar upp väderballonger från Esrange.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-03 23:38

Ångra? Jag är kär. vad kan man säga jag bara sitter och garvar... Men sån är jag, har lätt att bli kär, i apple saker vill säga

Ursprungligen av Cypher:

Prova att skriva in "Goteborg, Sweden" under City under i under Widgeten. (Eller närmaste stad där det finns en stor flygplats ex. "Karlstad, Sweden".)

Jag tror nog att Landvetter är större än flygplatsen i Karlstad...

Borde haft kvar 10.3 på disk så att jag kunda ha använt verktyget "flyttassistent" och fått med mig lite inställningar och lösen. Men annars Nema problema.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-01 16:45

Nej, jag ångrar inget. Allt från Panther har Apple gått igenom igen och optimerat mer. Samt Tiger boot:ar dubbelt så snabbt som innan. Dashboard är precis i sin begynnelse men har hög potentiall till att bli något riktigt stort. QT 7 med nya h.264 + 24 kanaler surround kommer att ge möjlighet till intressanta tjänster i framtiden. Nya Sync ger bättre möjligheter med .Mac, om man har ett sådant konto. RSS i Safari är riktigt smidigt och RSS-skärmsläckaren också.

I övrigt är det mesta spännade för oss utvecklare vad gäller core-APIerna samt alla övriga nya APIer. Vilket gör att vi utvecklare, kan ge er användare, ännu coolare apps i framtiden.

Sammanfattningsvis så vill jag säga att jag ångrar inte att uppgradera nu, och jag inser att de stora vinsterna kommer med tiden i form av bättre applikationer samt smarta och trevliga tjänster.

Mycket buggar är det men ack så roligt är det. Jag stör mig inte så mycket på dessa, det är mest småfel.

Det känns rätt spännande.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-01 17:15

Nej, inte alls. Det känns bara bra.
Har inte läst "buggtråden" så jag har inte upptäckt några större sådana än.

Ångrar mig inte alls att jag uppgraderade. Allting fungerar perfekt!

Slöare...

Blekaste versionen.....

Verkligen inte....

iSync raderad min telefonbok på min T630, tur är hade jag en kopia på USB-minnet.
Sen funkar inte FINK ännu, men det kommer en ny binär snart samt att jag inte kan kompliera mina nya Firefox builds för G4, vilket är lite frustrerande när man jobbat med det ett tag nu.

Samt att Mail 2 är dåligt, kraschar och är allmänt segt osv.

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2005-05-01 20:46

Här ångras inget.
Eftersom det är min privata dator som jag uppdaterat har jag inget livsviktigt att förlora. Och det har visat sig att uppdateringen har gått helt perfekt.

Däremot har det bara varit trevligt att bekanta sig med nyheterna i Tiger.

Ursprungligen av Tjacke:

iSync raderad min telefonbok på min T630, tur är hade jag en kopia på USB-minnet.
Sen funkar inte FINK ännu, men det kommer en ny binär snart samt att jag inte kan kompliera mina nya Firefox builds för G4, vilket är lite frustrerande när man jobbat med det ett tag nu.

Samt att Mail 2 är dåligt, kraschar och är allmänt segt osv.

Ev passar detta i en annan tråd, men jag hade oxå problem med Mail2 tills jag tog bort "Mail Appetizer" mfl plugins ur Bundle mappen i Mail mappen i Library (tror jag det var).

Har du sånt installerat, prova att ta bort det.

ANnars så är det enda problemet som gör att jag känner mig lite missnöjd det att min bankinloggning inte funkar (igen). Antar att det är samma Java-relaterade problem som förut, eftersom Netscape inte heller funkar.

Det som jag fö uppskattar mest är att Exchange i Mail2 verkar fungerar så bra - nu kan jag äntligen göra mig av med Entourage, som aldrig fungerat bra för mig när jag pratat med firmans mailsörvrar...

/CX

Är klart nöjd men skulle det vara en eller annan bugg så kan jag nog leva med detta, mina macar är inte mitt levebröd - gissningsvis kommer ett 10.4.1 inom en månad att rätta till en hel del.

Noterar en märklig men positiv sak. Min MDD blir inte lika varm längre och då har jag ändå återgått till att Superdriven får sin kylning med 12 volt ( hade den ett tag bortkopplad, ja fläkten alltså ). Har även lagt in ytterligare 2 hårdiskar ( 80 + 120 GB ). Har 4 diskar i den nu. Temperaturen borde nog legat på 63-64 grader med så mycke värmeallstrande komponenter men ligger snällt på ca: 60°

  • Oregistrerad
  • 2005-05-01 22:04

Här ångras ingenting, jag installerade Tiger på min egen PB för ungefär en vecka sedan. I och för sig visste jag ganska väl vad jag kunde förvänta mig.

För övrigt måste Dashboard med sina widgets vara en av de mest överreklamerade funktionerna någonsin från Apple. Snudd på värdelöst tycker jag.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-01 22:47

hehe, det enda som sket sig (än så länge) när jag gjorde en ren installation av tiger är att glömde skriva ner WEP-lösenordet till mitt wlan... braaa*

men det löste sig på nån minut. annars har jag nog inte glömt något från den gamla installationen...

Jag ångrar inget alls. Gjorde en uppgradering på min befintliga Panther installation utan att tänka en tanke på vad som kan hända. Som tur var fungarade det klanderfritt. Är riktigt nöjd.
Sitter med en PowerBook 12 tum som nu känns rejält mycket rappare än förut.
Jag säger Uppgradera Mera Tiger åt Flera!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-02 09:34

Inga problem här heller. Lite förvånad faktiskt. Gjort en helt ren nyinstallation, passade på att byta HD i iMacen, och en archive & install på PB:n. En del saker fungerar bättre t.ex. den webmail jag är tvungen att använda för tillfället som inte ville sig i Safari fungerar nu. Och jag har redan stor nytta av några widgets trots att det ser ut som leksaker. Men å andra sidan har jag inte hunnit testa allt än...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 09:42

Inga problem...ännu

Har uppdaterat till Tiger på min PB Aluminium, PM 2x800 samt gamla iMac DV. Allt funkar klockrent! http://www.99mac.se/forum/newreply.php#

  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 10:31

Jo, jag ångrar mig. Har fåt problem med hot sync manager. Dessutom krschar isync. Lull-lullet väger inte upp strulet. If it aint broke, dont fix it, så skulle jag ha gjort.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-04 22:28
Ursprungligen av Ulf Boström:

Jo, jag ångrar mig. Har fåt problem med hot sync manager. Dessutom krschar isync. Lull-lullet väger inte upp strulet. If it aint broke, dont fix it, så skulle jag ha gjort.

Fast nu har jag ändrat mig. Jag ångra mig inte. Alls. Det fixade sig med hot sync manager. iSync krachar fortfarande. Fast det gjorde den förut också. Och jag använder inte den. Tankade hem en widget med norrbottensväder idag. Widgets kan bli bättre än jag anade med lokalbussar, morgondagens skolmat, och snödjup i vid riksgränsen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-02 19:43

Ångrar ingenting heller. Uppgraderade från 10.3.9 på PB12" och jag har inte haft några problem faktiskt. Har fått uppdatera lite små tredjepartsprogram som strulade, men annars helt nöjd!

Jag ångrar mig lite. Flera program och moment segar.

Jag gjorde en uppgraderingsinstallation från 10.3.9 (och med 10.3.9 flöt alla dom saker som nu segar på bra).

Bevaka tråden