Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har ännu inte ens fått leveransmeddelande?

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-05-03 14:37
Ursprungligen av priscilla:

delivery brukar väl komma före invoice? min kom flera dar innan... ring då. 020 120.99.71.

Okej, testar att ringa... *lyssnar på hemsk väntmusik*

Meh. Jag fick samtal från TNT. De levererar Tiger till mig imorgon. Lagom till fyradagarshelg.

Grattis, grattis, men ni är i fel tråd – här hänger vi som Gud glömde...
Min order är fortfarande "Open", börjar ledsna bigtime nu.

Givetvis ingen Tiger ännu för mig –.och nu går det inte ens att söka orderstatus eftersom Apple Store "uppgraderar systemet". Det kan sannerligen behövas...

Jag fick mitt levarans-mail igår kväll, men får fortfarande inte upp paketet på TNTs sida.
Vad håller Apple på med egentligen? Ska det vara så j***a svårt att leverera i tid, när man fått beställningen flera veckor i förväg.

Du har iaf fått ett mail... inte jag, inte. Och nu har Apple Stores order status legat nere hela dagen. Kom dock fram på telefon nu, och fick beskedet att "paketet skeppades den 26:e – men kom inte iväg". Nähä? Det står alltså som "shipped" i Apples interna system, men "Open" när jag söker själv. Bisarrt. Det värsta är att jag inte kunde få hjälp omedelbart utan att de måste "kolla och återkomma".

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-05-03 14:12
Ursprungligen av priscilla:

http://www.tnt.com/webtracker/tracker.do?navigation=1&respLang=sv&respCountry=SE&genericSiteIdent=

klistra in 80xxxx numret i rutan. klicka i "referens". klicka på "starta". då får du upp dels referensnumret, dels TNTs sändningsnummer (som är 9 siffror). dessutom ser du var den är.

Får bara upp "finns ej"…

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 14:29
Ursprungligen av Clas:

Får bara upp "finns ej"…

beställde du bara tiger då? eller nåt annat också? tex graverade ipods går ju från kina med en annan firma....

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-05-03 21:45
Ursprungligen av priscilla:

beställde du bara tiger då? eller nåt annat också? tex graverade ipods går ju från kina med en annan firma....

Beställde dumt nog JamPack 4 samtidigt. Men nu har det börjar röra sig i alla fall:

Citat:

03 maj 2005 19:36 Shannon Shipped From Originating Depot

Har ju dock fixat Tigern på "annat" sätt redan…

Jag rinde precis TNT. Enligt dom har inte mitt paket kommit in i deras system än (det skickades den 30:e). Antagligen pga. helgdagarna som varit. Hon trodde att jag skulle få det i morgon.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 17:21

Jag har fortfarande inte fått någon leveransbekräftelse och min order står som "open". Därmed lär allt hopp vara ut om att få Tiger innan den kommande långhelgen. Tråkigt att man ska behöva vänta längre än en vecka på en utlovad leverans.

nilsson:
jag har nu, efter två obesvarade mail och tre jobbiga telefonsamtal, fått reda på att det kan handla om ett "datafel". Ordrar som står som "Open" kan i vissa fall vara osynliga för Apple Store. Jag fick reda på att om jag inte hört av mig så hade jag inte fått nån leverans alls. Inte för att de kunnat reda ut problemet eller lova mig nåt än, men de är iaf medvetna om ärendet...
Så, det kan vara bra att höra av sig till Apple Store. Även om det kräver flera mail och telefonköer.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 22:41
Ursprungligen av Stinky:

nilsson:
jag har nu, efter två obesvarade mail och tre jobbiga telefonsamtal, fått reda på att det kan handla om ett "datafel". Ordrar som står som "Open" kan i vissa fall vara osynliga för Apple Store. Jag fick reda på att om jag inte hört av mig så hade jag inte fått nån leverans alls. Inte för att de kunnat reda ut problemet eller lova mig nåt än, men de är iaf medvetna om ärendet...
Så, det kan vara bra att höra av sig till Apple Store. Även om det kräver flera mail och telefonköer.

Kan ligga något i det där. För om jag försöker söka efter min order via ordernummer så hittar söktjänsten ingenting. Enda settet att se min order är att logga in med apple-id och sedan kolla.

Har dock mailat apple en gång i fredags och fick till svar att min order förbereddes för leverans.

Skickade iväg ett till mail idag, får se vad svaret blir imorgon. Jag är i alla fall grymt besviken på applestore.

Efter två obesvarade mail, och två brutna telefonlöften om att de skulle ringa tillbaka under gårdagen med besked, skickade jag idag ett mail till Applestore där jag krävde en seriös ursäkt samt ekonomisk kompensation. En timme senare kommer ett mail om att mitt Tiger är skeppat.
Återstår att se om det blir nån ursäkt...

Min besvikelse över Apples oförmåga att leverera har nu övergått i förvåning (trots flera tidigare dåliga erfarenheter) över TNTs dåliga service. Nu, en vecka efter utlovad leverans, har jag fortfarande inte sett något paket. De senaste stegen i historien är dessa:
1. Onsdag. Halvdag på de flesta kontor. Även mitt, dit jag beställt leveransen för att inte missa den. TNT kommer dit under eftermiddagen när det är stängt.
2. Torsdag. Får ett automatiskt mail från Apple som säger att jag ska kontakta TNT för leverans. Jag ringer, och eftersom det är helgdag (antar jag) så får jag prata med en dansk. Jag meddelar honom att, eftersom jag inte jobbar på fredag (idag) så vill jag gärna ha paketet levererat hem istället. Han säger att det ska ordnas, och jag ser också en rad med "Change of delivery address" på paketspårningssidan.
3. Fredag morgon. Jag ringer TNT för att höra när de tänkte komma med paketet. Jag lyckas dölja att jag blir riktigt förbannad (det är ju inte den stackars telefonistens fel) när hon säger att det kommer att levereras HEM till mig på MÅNDAG. Jag ändrar därför tillbaka leveransadressen till kontoret.

Förmodligen kommer jag inte att få något paket på måndag heller (jag är beredd på "jaså, var det den Solna som ligger i Stockholmsområdet").

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-05-06 14:15

Lämnar den här tråden nu eftersom jag blev off-topic för en timma sedan när Poståkeriet var här med paket…

Ursprungligen av Clas:

Lämnar den här tråden nu eftersom jag blev off-topic för en timma sedan när Poståkeriet var här med paket…

Den som ändå fick sin leverans av posten.

Jag är också off-topic. Beställning den 14 april. Leverans den 6 maj. Ruskigt dålig behandling av förhandsordrarna av Apple.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-07 11:32

Igår kom äntligen ett bud med mitt exemplar av Tiger. Dock står fortfarande min order som "Preparing Shipment" och jag har heller inte fått något leveransmail av Apple. Så Apples system för att kolla orderstatus verkar inte fungera så vidare bra.

Bevaka tråden