Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Widgets - favoriter

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-01 17:34

Hej,
någon som vet vad dom olika färgerna betyder?

Yes!!

Senast redigerat 2005-09-16 16:00
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-01 20:17
Ursprungligen av Kristofer:

Tack, men det är en widget man söker efter wifi-nät i en databas med. Jag tänkte mig en som skriver ut de nät som airport hittar i luften.

Ja, det vore coolt en som hittar alla öppna trådlösa nätverk, eller alla trådlösa nätverk för den delen

Vad tusan hände med den coola eBay-widgeten som Steve visade upp, där man höll koll på sina auktioner? Kommer den till .mac-medlemmar kanske.

Finns svensk version av Stocks widgeten

I standarduppsättningen Widgets finns en snygg sak som visar aktuell aktiekurs för några utvalda aktier. Är det någon som fått den att hämta uppgifter från den svenska börsen, eller tagit fram en för svenska aktier?

Kul det här med en widget för Hitta.se förresten. Kan vara användbar

Mvh Crister

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-01 23:17
Ursprungligen av Crister:

I standarduppsättningen Widgets finns en snygg sak som visar aktuell aktiekurs för några utvalda aktier. Är det någon som fått den att hämta uppgifter från den svenska börsen, eller tagit fram en för svenska aktier?

Kul det här med en widget för Hitta.se förresten. Kan vara användbar

Mvh Crister

Jodå, jag tar hem en svensk aktie i alla fall, vet inte om alla finns dock.

Ursprungligen av Spiken:

Jodå, jag tar hem en svensk aktie i alla fall, vet inte om alla finns dock.

Hur har du lyckats med det? Jag har försökt med mina två favoritaktier - Nocom och NetInsight både i långform och med den officiella svenska börsförkortningen men det fungerar inte. Jag kan heller inte hitta något i preferensinställningen "i" som tyder på att man kan "byta börs"

Crister

Med svenska aktier så kanske Spiken menar svenska företag som handlas i USA? T.ex. Ericsson.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-25 01:32
Ursprungligen av Leftrustle:

Med svenska aktier så kanske Spiken menar svenska företag som handlas i USA? T.ex. Ericsson.

Oj, min mailbevakning av tråden verkar inte fungera (därav det sena svaret (i dubbelmening, om nån kollar på klockan)): Jag kollar både SAX och en svensk-svensk aktie, Boliden AB nämligen. Antar att de inte är börsnoterade i USA.

en widget för tidpunkten i göteborg.

Ursprungligen av anders gbg:

en widget för tidpunkten i göteborg.

Ja! Ja!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-02 13:22
Ursprungligen av anders gbg:

en widget för tidpunkten i göteborg.

det hade vart fint. annars hade en väderstation i mölndal vart bra, nu vet jag ju inte vilken av Goteborg lr Goteborg/Save man ska välja. vilken visar mest exakt för övrigt?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-05-02 13:42

vore inte dumt med en "blocket-widget" som man anger sökord i (tex powerbook) så visar den en lista över alla annonser som innehåller ordet samt en länk till dom och gärna en liten bild.

Hade varit bra med en tidtabell widget, som hämtar information från vasttrafik.se

Kanske jag hade sluppit surfa in där hela tiden

Hur funkar Dashboard med två skärmar?

När får vi se en Eniro/Hitta.se-widget med mellanslag och ÅÄÖ? Längtar som satan.

Ursprungligen av Lundmark:

Hur funkar Dashboard med två skärmar?

När får vi se en Eniro/Hitta.se-widget med mellanslag och ÅÄÖ? Längtar som satan.

Funkar finfint! Det är bara att dra widgeten till den skärm du vill ha den.

Ursprungligen av Tomas Svedgård:

Funkar finfint! Det är bara att dra widgeten till den skärm du vill ha den.

Trevligt!
Aktiveras Dashboard på båda skärmarna samtidigt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-07 11:20
Ursprungligen av Lundmark:

Hur funkar Dashboard med två skärmar?

När får vi se en Eniro/Hitta.se-widget med mellanslag och ÅÄÖ? Längtar som satan.

Jag har gjort en Eniro-widget som klarar mellanslag, dock inte åäö tyvärr (den konverterar i nuläget alla åäö till aao). Finns att hämta på http://lonnroth.info/filer/Eniro.wdgt.zip

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-07 12:04
Ursprungligen av xevve:

Jag har gjort en Eniro-widget som klarar mellanslag, dock inte åäö tyvärr (den konverterar i nuläget alla åäö till aao). Finns att hämta på http://lonnroth.info/filer/Eniro.wdgt.zip

Den var snygg!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-05-07 12:36
Ursprungligen av xevve:

Jag har gjort en Eniro-widget som klarar mellanslag, dock inte åäö tyvärr (den konverterar i nuläget alla åäö till aao). Finns att hämta på http://lonnroth.info/filer/Eniro.wdgt.zip

Två tips:

  • Titta på norrmannen som har gjort Gula & Vita Sidorna (i Norge). Han har fixat mellanslag och nationella tecken.

  • Ta bort alla överflödiga <CR> som finns i index.html-filen. Du verkar ha editerat med en editor i DOS-läge: alla rader har radslut från DOS-världen <CRLF>

Annars är den snygg.

Eniro-widgeten var asbra. Hoppas på ÅÄÖ sen är den perfekt.

SL-widgeten kan också behövas uppdateras med finare grafik och ÅÖÖ.

  • Medlem
  • 2005-05-07 13:08

SL-widgeten är redan jättesnygg tycker jag. Det som saknas förutom åäö är väl i så fall möjligheten att ställa frågan att man vill vara framme senast en viss tid.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-07 14:25
Ursprungligen av frazze:

Titta på norrmannen som har gjort Gula & Vita Sidorna (i Norge). Han har fixat mellanslag och nationella tecken.

Har gjort detta, men han har ju använt helt andra metoder än jag för att utföra sökningen. Han skickar ju alla requests med php genom CLI-kommandon utan att öppna några URLer i Safari, och hans lösning för att ersätta ÅÄÖ-tecken är i det närmsta identisk med min (fast skriven i php, och något snyggare kanske ). Problemet för mig ligger i att apples fina men tydligen bristfälliga funktion widget.openURL() inte funkar med vissa tecken.

Men visst, man kunde ju koda en widget med samma lösning som han har gjort, men det får någon annan ge sig på som är en mer erfaren PHP- och/eller Javascriptkodare än jag

Ang. fula radslut så är det ordnat. Fel teckenkodning inställt i Smultron efter uppgraderingen till Tiger skyller jag på

  • Oregistrerad
  • 2005-05-07 15:06

Var hitta?

Var hittar man dessa som ni pratar om?

Gula & Vita Sidorna

SL-widgeten

Ola, att man inte automatiskt känner till dashboardwidgets.com så här i Tigers vagga är förståeligt, men det går garanterat fortare att googla på "SL widget" än att fråga, och invänta svar, här.

Senast redigerat 2005-05-07 17:56
  • Oregistrerad
  • 2005-05-08 12:43
Ursprungligen av Stinky:

Ola, att man inte automatiskt känner till dashboardwidgets.com så här i Tigers vagga är förståeligt, men det går garanterat fortare att googla på "SL widget" än att fråga, och invänta svar, här.

I!

Tack Mats!

Hitta.se

Jag har väntat på ÅÄÖ länge nog nu så jag hackade om widgeten så att den numera funkar med godtyckliga tecken och även mellanslag.

http://www.brattoo.com/Hitta1.0.zip

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-16 12:56
Ursprungligen av fltman:

Jag har väntat på ÅÄÖ länge nog nu så jag hackade om widgeten så att den numera funkar med godtyckliga tecken och även mellanslag.

http://www.brattoo.com/Hitta1.0.zip

gött! tack...

Ursprungligen av Ola Hansen:

Var hittar man dessa som ni pratar om?

Gula & Vita Sidorna

SL-widgeten

SL Widget

SL-widgeten är helt okej, men texten är ganska taggig och så finns det en underlig skugga på hela fönstret som andra widgets inte använder.

Jag diggar Eniro-widgeten skarpt. Den hade gärna fått vara lite mindre dock, trångt på min 15" PB. Men den äger oavsett. Väl värd sitt utrymme.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-05-07 22:37
Ursprungligen av Lundmark:

Jag diggar Eniro-widgeten skarpt. Den hade gärna fått vara lite mindre dock, trångt på min 15" PB. Men den äger oavsett. Väl värd sitt utrymme.

När du säger det så... För att börja tjata om den däringa norrmannen igen, så har han en ganska elegant lösning med gula och vita sidorna: man byter mellan gul och vit genom att klicka på texten i underkanten av widgeten. På så vid håller man nere storleken men har samtidigt tillgång till båda i samma widget.

Bevaka tråden