Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon nya Sony Ericsson K750i ännu?

Tråden skapades och har fått 292 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 11:58

Kernel Panic med USB sladden

Jag kan bekräfta ovan inlägg att USB kabeln orsakar Kernel panic eller totalfrys. Både på PB 12" och G5.

Hoppas att Apple snart kommer med en fungerande uppdatering.

Är nöjd med telefonen i övrigt. Kan inte säga att det är någon revolutionerande telefon. Snarare en evolution. Samma som förut fast lite bättre. Den laggar lite i gränsnittet, och det är tråkigt att man måste använda sladdtrassel-lurar för radion när man har blåtandsheadset. (antennen finns i lursladden)...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 14:00

Jag lyckas inte synca med plist filen nämnd i tråden. Installerat filen på rätt ställe i iSync paketet, lagt till de båda bilderna. Telefonen känns igen och synkning påbörjas, men avslutas aldrig. Och så får jag följande felmeddelande:

"Kan inte ansluta till enheten. Kan inte ansluta till kanal på enhet (servern kan vara nere) Synkroniseringen för enheten "Macmicke K750i" misslyckades"

Testat på både min 12" PB och min G5'a.... Någon som kan peka på något som jag gör fel? Eller har jag missat nåt...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-27 11:23
Ursprungligen av macmicke:

Jag lyckas inte synca med plist filen nämnd i tråden. Installerat filen på rätt ställe i iSync paketet, lagt till de båda bilderna. Telefonen känns igen och synkning påbörjas, men avslutas aldrig. Och så får jag följande felmeddelande:

"Kan inte ansluta till enheten. Kan inte ansluta till kanal på enhet (servern kan vara nere) Synkroniseringen för enheten "Macmicke K750i" misslyckades"

Testat på både min 12" PB och min G5'a.... Någon som kan peka på något som jag gör fel? Eller har jag missat nåt...

Får exakt samma problem med min Tiger i min iMac20 och nya 750i.
Kanske det beror på att Huvudmeny>Inställningar>Kommunikation>Bluetooth>Mina enheter>iMac20>Tjänster
Där säger den bara "Tjänst som stöds: Objectpush"
Kanske det borde finnas mer saker där?
För i T630 så står det Objectpush och Synkronisering... På motsvarande ställe i mobben.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-06-10 22:07
Ursprungligen av macmicke:

Jag kan bekräfta ovan inlägg att USB kabeln orsakar Kernel panic eller totalfrys. Både på PB 12" och G5.

Hoppas att Apple snart kommer med en fungerande uppdatering.

Är nöjd med telefonen i övrigt. Kan inte säga att det är någon revolutionerande telefon. Snarare en evolution. Samma som förut fast lite bättre. Den laggar lite i gränsnittet, och det är tråkigt att man måste använda sladdtrassel-lurar för radion när man har blåtandsheadset. (antennen finns i lursladden)...

Min dator med Tiger 10.4.1 krashar också efter att jag har kopplat bort telefonen från datorns USB

Är det någon som har lyckats hitta felet, och en lösning? Är riktigt störande att behöva starta om efter varje synkning.

Min fungerar perfekt, även med iPhoto, men jag är lite besviken på batteritiden, måste ladda den efter 2-3 dagar medans T610 gick att ha nästan en vecka utan laddning. Nån annan med samma problem?

Tja jag köpte 2st k750i och 2st bluetooth hands. en till mig och till filckvänen, och båda hängersig, att dra ut bateriet är inte lättttt.... telefon fan går inte att öpppnnnaaaaaaaaa..... är det bara jag tycker det är svårt eller??....

och som sagt har jag problem med bluetooth, det går inte att svara med bluetooth hands. det är samma problem med båda telefonerna, alltså det ringer men jag kan bara svara från mobilen....

annars är det en kanon telefon.....

Vart kan jag hita uppgraderingen??.. på deras hemsida??

Senast redigerat 2005-06-12 19:27
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-14 09:55
Ursprungligen av Silvetisson:

Tja jag köpte 2st k750i och 2st bluetooth hands. en till mig och till filckvänen, och båda hängersig, att dra ut bateriet är inte lättttt.... telefon fan går inte att öpppnnnaaaaaaaaa..... är det bara jag tycker det är svårt eller??....

och som sagt har jag problem med bluetooth, det går inte att svara med bluetooth hands. det är samma problem med båda telefonerna, alltså det ringer men jag kan bara svara från mobilen....

annars är det en kanon telefon.....

Vart kan jag hita uppgraderingen??.. på deras hemsida??

Håller med, det är fan nästan omöjligt att få ut batteriet.

Ursprungligen av basic:

Håller med, det är fan nästan omöjligt att få ut batteriet.

Va? Det är ju bara att ha tummen på den silvriga lilla "bananen" och trycka/dra neråt. Lätt som en plätt. Till skillnad från jobbiga Nokia 6230 som jag fan inte fick upp ens med skruvmejsel...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-14 09:54

Min hänger sig oxså, har märkt att det är när jag bläddrar neråt bland miniatyrerna i bildmappen. Kanske försöker visa alla bilder men inte hinner och därför hänger sig ?!

Ingen som vet hur man får bort Operatörsloggan på den jäklen?
Har Comviq Knock out

  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 20:43
Ursprungligen av gurne:

Tackar för inbjudan! Jag undrar hur fördröjningen är från att man trycker på avtryckaren till knappen tills dess att bilden tas. Tar det lång tid att spara bilder (högsta upplösningen)? Vad var det som var kasst med mp3-spelaren? Hur är ljudkvaliten i de medföljande headsetet?

Ja fördröjningen är ett stort problem (i alla fall den telefon jag hade)
Det min telefon gjorde var att den, efter det att jag tryck på avtryckare, frös en bild. Självklart trodde ju jag då att det var den bild jag fotat, men några sekunder senare då den håller på att spara bilden visar det sig helt plötsligt att den har tagit en annan bild, någon sekund senare.
Ett exempel:
Jag skulle fota en kompis som går förbi kameran (mobilen?), jag trycker av då han är mitt i bild och den bilden fryses i displayen. "Perfekt!" tänkte jag, men då bilden sedan verkligen sparats visar det sig att han har hunnit gå nästan ur bild. Mycket störande!

Mp3-spelaren var väldigt svåröverskådelig i min mening. Det är enbart låttitlarna som visas och när jag skulle gå in och läsa under fliken "Mer" så hackade ljudet en massa. Verkade som om den inte orkade med att både spela mp3-filer samt att jag bläddrar runt.
Ljudet innehöll ett lätt brus. Men kanske var det mina hörlurar som var konstiga?

Är det någon som jämfört denna telefon med Samsung D500? (Ja, förutom att macstödet i D500 är uselt.)

ingen som hunnit snickra ihop något tigertema till k750?

SonyEricssons supportsida....
------------------------------------------------------------
What formats are supported by the Media player?
The Media player works as both music player and video player. The following formats are supported:
Audio:
MP3 (192 kbit/s for local playback)
MP4
M4A
3GP (Audio encoded in AAC or AMR)
AMR
WAV
G-MIDI (level 1 with 40 voices polyphony)
Video:
MP4
3GP
------------------------------------------------------------

m4a bör ju funka då! jag kopierade över med usbkabeln. Ska jag föra över med bluetooth istället kanske..... Åh vad jag stör mig på dsstorefilerna å sånt skit när det hamnar i luren :-|

  • Oregistrerad
  • 2005-05-26 16:21
Ursprungligen av LongSunnyDay:

m4a bör ju funka då! jag kopierade över med usbkabeln. Ska jag föra över med bluetooth istället kanske..... Åh vad jag stör mig på dsstorefilerna å sånt skit när det hamnar i luren :-|

För mig funkar AAC/m4a, kodade i iTunes. Förde över med USB-kabeln. Dock genererar varje låtöverföring även en liten skräpfil i telefonen med samma namn som låten. Först trodde jag inte det funkade, eftersom skräpfilen (som jag trodde var låten) inte gick att spela upp. Men längre ner i listan fanns den riktiga filen, och den gick att spela upp.

Och telefonen funkar i princip som ett USB-minne till vilket man bara drar och droppar sina musikfiler. Memorysticket kommer ju upp som en enhet på skrivbordet. Men man får se till att lägga filerna i mappen /MSSEMC/Media files/Other (kan hända att de funkar att lägga på alla ställen också, men hitills har jag bara fått det att funka så).

Ursprungligen av ceder:

För mig funkar AAC/m4a, kodade i iTunes. Förde över med USB-kabeln. Dock genererar varje låtöverföring även en liten skräpfil i telefonen med samma namn som låten. Först trodde jag inte det funkade, eftersom skräpfilen (som jag trodde var låten) inte gick att spela upp. Men längre ner i listan fanns den riktiga filen, och den gick att spela upp.

Och telefonen funkar i princip som ett USB-minne till vilket man bara drar och droppar sina musikfiler. Memorysticket kommer ju upp som en enhet på skrivbordet. Men man får se till att lägga filerna i mappen /MSSEMC/Media files/Other (kan hända att de funkar att lägga på alla ställen också, men hitills har jag bara fått det att funka så).

Man kan även lägga dem i /mp3.

Ursprungligen av LongSunnyDay:

SonyEricssons supportsida....
------------------------------------------------------------

m4a bör ju funka då! jag kopierade över med usbkabeln. Ska jag föra över med bluetooth istället kanske..... Åh vad jag stör mig på dsstorefilerna å sånt skit när det hamnar i luren :-|

Prova att släppa disksymbolen som representerar ditt Memorystick på den här programvaran som finns på VersionTracker så försvinner skuggfilerna

CleanUp smb mess

  • Oregistrerad
  • 2005-05-26 14:16

Jo visst men på internet kan du ju hitta sprängämnen också.

Som sagt, dom får extremt små leveranser dom där för dom kör ju med sina fulknep att dom sitter hemma i sitt vardagsrum och sen lägger dom på 100:- på inköpspriset så har dom sin vinst klar.

Som butik med hyra, personal och marknadsföring så går det inte att ha dom priserna. Det jag menade var när butiker så som Geab, Aircall osv får ner priset till 3500:-

Själv skulle jag aldrig köpa telefon på internet. Tryggheten när något går snett är ju som bortblåst. Hur lätt är det att få igenom en DOA via internet liksom?

Men det är ju en helt annan debatt.
Annars är ju min favoritgrej med K750 att när du trycker in den i din mac så kommer den upp som digitalkamera och iPhoto drar igång. Rätt kaxigt.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-05-26 14:54

Visst, det är ju upp till var och en om man vill köpa saker på Internet eller inte. Dock är väl knappast Komplett ett källarföretag (omsättning på ca 2 miljarder per år) och de har fått in hundratals telefoner i dagarna - mer än tillräckligt för de som vill ha en direkt. Jag förstår såklart att många föredrar att köpa telefonen i en butik, visst är det smidigare om den krånglar.

Schysst att iPhoto startar när man kopplar in den! Nu börjar det likna nåt!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-26 18:15
Ursprungligen av gurne:

Visst, det är ju upp till var och en om man vill köpa saker på Internet eller inte. Dock är väl knappast Komplett ett källarföretag (omsättning på ca 2 miljarder per år) och de har fått in hundratals telefoner i dagarna - mer än tillräckligt för de som vill ha en direkt. Jag förstår såklart att många föredrar att köpa telefonen i en butik, visst är det smidigare om den krånglar.

Schysst att iPhoto startar när man kopplar in den! Nu börjar det likna nåt!

Hehe om man drar alla internetföretag över en kam så missar man inget.

Hm, den där synkroniseringsprylen fungerar inget vidare. Så fort man ändrar en kontakt i Adressboken försvinner personen helt och hållet i telefonens adressbok. Någon som har en fix på gång?

/M

ifoto

Hej Jag har en fråga till Er,

Beträffande min ilif FOTO.

Jag har sätt någon stans att man kan skriva texter (förklaringar) till sina foton, kan man även göra så att det syns vid ”framkallningen”? Skall nu börja fotografera blommorna i trädgården och det vore kul att kunna ange vad resp. ros heter osv.

Tacksam för Era svar
Nybörjare i ifoto

  • Oregistrerad
  • 2005-05-26 22:09

Tänk i framtiden!
Då kan man ha en dockningsstation kopplad till datorn där man
ställer telefonen. Telefonen börjar ladda samtidigt som den
snabbt kommer upp som en hårdisk på skrivbordet,
inga drivrutiner krävs, varken till mac eller pc. Öppnar man
itunes kommer den upp där (ungefär som en ipod.)
Man kan sedan kopiera sina spellistor via drag and drop.
Sedan kan man ta med musiken och lyssna på
den i hörlurar.
Det är framtiden, undra när detta kommer hända....

  • Oregistrerad
  • 2005-05-27 04:48
Ursprungligen av oee:

Tänk i framtiden!
Då kan man ha en dockningsstation kopplad till datorn där man
ställer telefonen. Telefonen börjar ladda samtidigt som den
snabbt kommer upp som en hårdisk på skrivbordet,
inga drivrutiner krävs, varken till mac eller pc. Öppnar man
itunes kommer den upp där (ungefär som en ipod.)
Man kan sedan kopiera sina spellistor via drag and drop.
Sedan kan man ta med musiken och lyssna på
den i hörlurar.
Det är framtiden, undra när detta kommer hända....

Dockningsstation finns redan. http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=pp4_1_1&zone=pp&lm=pp4_1&pid=10262
Allt som krävs är att någon driftig person gör ett iTunesplugin. (:

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-05-27 09:05

Salling Clicker stöjder inte K750 förrän i version 3.0 som kommer sent i vår eller tidigt i sommar, allt enligt denna tråd :

http://206.169.164.153/salling/forums/viewtopic.php?t=2423

Och jag som tänkte köpa Salling Clicker men nu får man vänta ett tag och se.

-J

  • Oregistrerad
  • 2005-05-27 09:45

[QUOTE="elk"]Dockningsstation finns redan. [url]http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?

Jo, jag har sett det, men jag menade i min ironi, när kommer allt fungera?? Det är
så mycket fipplande hela tiden att man blir alldeles matt.

Attans jag kunde inte hålla mig... med en T610 som lät som ett rivjärn när jag pratade med någon och att den skulle kosta minst 500 kr att laga så såg jag T750i...
Nu sitter jag här och lyssnar på radio och försöker få igång synkning mellan dator och telefon.

Jag har anslutit luren två gånger med USB-sladden och fått kernel panic båda gångerna! Varning för det.

/M

Hur får man igång synkningen då?
Följde instruktionerna på den dära sidan... Flyttade filen Metaclasses.plist till iSync mappen som man skulle lägga den i. Fixade så rättigheterna stämmde överrens med allt annat.

Efter omstart så läggs telefonen till i iSync men när jag vill synca så startar det och misslyckas.
'Unexpected exception'

Nån som vet vad jag ska hitta på?

Tänk på att du ska parkoppla telefonen efter att du "hackat" iSync. Kan det vara det?

/M

Det är gjort. Testade att ta bort den och lägga till den igen men får detta felmeddelande trots det.
Va fasen.

Bevaka tråden