Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon nya Sony Ericsson K750i ännu?

Tråden skapades och har fått 292 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Min har inte hängt sig, och då har jag ändå testat de flesta funktionerna. GPRS, WAP, e-post, fjärrstyrning, kamera, musikspelare etc.. Det enda problemet är egentligen bara kernel panik-syndromet i kombination med Tiger.

/M

Jag håller på att testa min lite nogrannare nu. Så länge telefon "jobbar" t.ex. radio, musik etc etc så hänger sig inte telefon det är bara när den ligger och "slappar" som den hänger sig, tar cirka en 1 timme innan det händer. Verkar också ha att göra med vilken batterinivå telefonen har ju lägre desta större hängningsrisk.

Gjorde ett farligt test igår... la den som väckarklocka 5 min innan väckarklockan. Tänkte att den skulle få ligga och dra batteri för att se vad som hände.
Något förvänad blev jag när jag fick vakna till Everythings but the Girls - Missing i morse.
Så det klarade den.

Idag ska den få ligga bredvid mig på jobbet så får vi se.

Jag börjar misstänka att det har och göra med att jag laddade telefonen med USB kabeln första gången.

Jag vetifan just nu. Tröttsamt är det.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2005-06-01 10:30
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Verkar också ha att göra med vilken batterinivå telefonen har ju lägre desta större hängningsrisk.

Min verkar hänga sig när den har ungefär 50% av batterierna kvar, iaf ökar risken dramatiskt då. Så just nu laddar jag den direkt den hänger sig och då går det bra i någon dag till. Undrar om det rent av är batterierna som är dålig?

-J

Men det kan inte vara meningen att det ska vara så, "skönt" att se att någon mer har samma problem det visar att jag inte är ensam.
Det blir att packa telefonen ikväll och lämna tillbaka den imorrn.
Ska passera servicestället för SE idag i Sundsvall så får vi se vad de säger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-02 16:08

jag är förbannad att den hänger sig, höll på komma försent i morse för den hade hängt sig under natten då jag har mobilen som väckarklocka.. lagom kul.

Jag har provat att ha den som väckarklocka... tillsammans med min gamla telefon... 750 har väckt mig ett par mornar nu men läs vidare...

Min har inte hängt sig sedan jag laddade den för ett par dagar sedan men då har inte batteriet går ner till halvt ännu heller, ska bli mycket intressant och se om problemet återkommer då.
Gör det det är det jag som kommer kräva ny telefon, jag orkar fan inte vänta på en systemuppdatering som kommer någongång i framtiden. *morr*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-03 11:03

Jag kommer lämna in min och kräva pengarna tillbaka. Skitmobil! Stänge av sig i natt med, försov mig till jobbet och allt. Vägrar vänta på en uppdatering som kan komma om några månader och vägrar ha en mobil som stängs av varje dag, minst en gång. Eller stängs av, min tvärhänger sig, dålig mottagning och brutit en hel del samtal osv. Varna folk för denna mobil!

Jag förstår dig till fullo!
Jag håller på med mitt sista test idag, jag laddade den fullt i onsdags och nu är jag nere på 40% batterikapacitet. Hänger den sig idag blir det et besök på affären imorgon.

Jag hörde med en verkstad också om de inte kunde blåsa in den befintliga firmwaren igen på telefonen eftersom alla inte har problem och det kanske blev något fel när min telefon installerades.
Men se det gick inte, de får inte verktygen för det förren första uppdateringen kommer.

Jag passade på att ringa till SonyErissons telefonsupport, det fel som jag och 20Hz har är inget de hört något om. Så det är alltså inget stort problem vilket då tyder på hårdvarufel.
Ny Firmware brukar komma inom 1-2 månader efter lansering. Det tips han hade för att testa om det är mjuk eller hårdvarufel på den är att när den hängt sig att rycka batteriet i minst 10 sek då nollställs nämligen hårdvaran och då är det förmodligen mjukvarufel. Det är inte helt säkert så han sa att jag skulle testa detta och sedan lämna den till verkstaden för hårdvarukoll. Känns som detta blir en lång process. *suck*
Men nu mår telefonen bra har inte hängt sig alls. *håller tummarna*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-03 12:16

Ringde dem i veckan som var. Möttes dessutom av en rätt otrevlig kille som sa. Ja, vi kan inget göra? Då svarade jag bara jo. Jag kan ju köpa en ny mobil och aldrig en Sony Ericsson. Hänger den sig idag igen blir jag tokig. Tar examen idag btw

Inga problem med min so far!
BTW Bästa mobilen på marknaden

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-06-03 12:44

Jag förstår er frustration över att telefonerna uppför sig konstigt. Har användt min k750 i i drygt en vecka och jag har inte haft några av de problem ni beskriver. Har laddat ur telefonen helt så jag har haft alla batterinivåer. Verkar ju skumt med era mobiler som stänger av sig och hänger sig.

Jag är helnöjd utan några problem so far!

Jag är också helnöjd med telefonen den innehåller allt jag vill ha och allt är av bra kvalité också.
Jag funderar redan på större minneskort... 512 mb så slipper jag köpa en Shuffle.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-06-03 13:08

Helnöjd med min också, tom ljudet i mp3 spelaren var riktigt bra. Ska iväg och köpa en 1Gb minneskort nu:) Synd bara att den inte fungerar i isync ännu..Provade fulhacket men fick felmeddelande från isync..

*¤ = Stjärna Fyrkant. Har bara uppdaterat en telefon T610.
Då gick det undan.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-06-03 23:34

Första problemet för mig! Inte så allvarligt dock, man kan ju lägga in genvägar till joysticken. När jag lägger in kalender genvägen på högerrörelse så försvinner den om jag startar om telefonen..

Haha, min låste sig när det ringde. Jag kunde inte svara eller göra något, ingen knapp fungerade. Och det värsta vara att telefonen fortsatte att ringa i all evighet (tills jag tog ut batteriet) även när personen som ringde hade lagt på. Skumt fel.

/M

Jag lämnade tillbaka min idag.
Affären där jag köpt den hade inte fått tillbaka fler, de hade sålt tre obundna och 20 st bunda.
Han hade hört med Telia butiken i stan och de hade fått in mer är 50% av de obudna med samma fel som mig och 20 Hz.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-05 04:34

Hängt sig 3 ggr i kväll. Bra mobil!

Ursprungligen av 20Hz:

Hängt sig 3 ggr i kväll. Bra mobil!

Vart har du köpt den då, nätet eller ?
En dator hänger sig också.. bra dator

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-05 11:51

motif: teknikmagasinet. och ja, visst hänger sig en dator då och då. Men dator är en dator och mobil är en mobil, lite annorlunda användningsområden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-06 01:01

NÄÄÄMEN hängde sig cirka... 10 ggr idag. Börjat starta om sig också och förlora nätet. (sjukt bitter)

Ursprungligen av 20Hz:

NÄÄÄMEN hängde sig cirka... 10 ggr idag. Börjat starta om sig också och förlora nätet. (sjukt bitter)

Ehhh lämnade du inte in din?
Är det din nya som dummar sig?

Min har inte hängt sig en enda gång än och jag har väl pratat i den minst 1-2h varje dag sen jag köpte den (undantag helger). Inga andra större problem heller. De "problem" jag haft är mer av kosmetisk natur och kommer säkert rättas till inom en månad eller två. Bara att uppdatera den då. Sammanlagt har det varit mindre strul med denna än någon annan mobil jag ägt. Den Nokia vi fick på jobbet däremot var det sämsta skit jag ägt.

Hänger den sig 10ggr på en dag är det inget annat än ett dåligt exemplar. Alternativt en en väldigt speciell användare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-06 12:00

Mattias Hedman: Har inte hunnit. Får försöka fixa det imorrn.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-08 08:46

Min K750i är trygg!

Ursprungligen av 20Hz:

Mattias Hedman: Har inte hunnit. Får försöka fixa det imorrn.

Har kört min K750i utan att starta om den sedan 26/5 nu. Fungerar fint med iSync och för över bilder med BT till min iBook varje dag.

Pille: Avis på dig... men nu är min i Malmö iallfall på DOA.
Men när du säger funkar fint med iSync, även ändrade kontakter och allt?

Vill ha tillbaka min telefon.

vet inte om detta hjälper någon, men: jag kan ladda min (och överföra bilder etc via Bildinsamling) med USBkabeln utan att datorn hänger sig. Utrustning: PowerBook 12" 1 GHz med 10.3.9. Kanske är det bara Tiger som fryser?

Däremot undrar jag varför "jordgloben" syns titt som tätt. Betyder det att jag har varit uppkopplad med wap eller vad det heter och losat massa pengar i gud-vet-hur-många timmar??

  • Oregistrerad
  • 2005-06-08 18:54

Det är bekräftat att Sony Ericsson har problem med vissa K750. Ringde vår servicefirma idag för vi börjar ledsna också. Där var det kaos.

Tyvärr har Sony Ericsson tabbat sig igen. Måhända inte problem av samma omfattning som med K700 men ändå. Man blir riktigt trött på det.

Ni som köpt en defekt K750 har ju nu även nästa problem. Alla K750 är för närvarande slut. Så att byta mot en ny går inte utan man får vänta i 3-4 veckor. Riktigt kasst.

Den goda nyheten är dock att jag idag fick känna på en 8800. Där har ni världens tuffaste telefon.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-08 19:40
Ursprungligen av Ian.C:

Det är bekräftat att Sony Ericsson har problem med vissa K750. Ringde vår servicefirma idag för vi börjar ledsna också. Där var det kaos.

Tyvärr har Sony Ericsson tabbat sig igen. Måhända inte problem av samma omfattning som med K700 men ändå. Man blir riktigt trött på det.

Ni som köpt en defekt K750 har ju nu även nästa problem. Alla K750 är för närvarande slut. Så att byta mot en ny går inte utan man får vänta i 3-4 veckor. Riktigt kasst.

Den goda nyheten är dock att jag idag fick känna på en 8800. Där har ni världens tuffaste telefon.

Vad är det för problem? Gäller det alla telefoner eller bara vissa? Mjukvara/Hårdvara?

/Pille

Bevaka tråden