Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån som kan göra den här widgeten?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-23 23:23

Snälla, nån måste ju kunna slänga ihop en Numa numa-widget?
http://nehe.gamedev.net/files/onumanuma.swf

Belöningen blir kanske en date med Numa numa, vad vet jag? (Gary heter han nog iofs).

• Medlem
  • International user
  • 2005-06-10 16:57
Ursprungligen av Spiken:

Snälla, nån måste ju kunna slänga ihop en Numa numa-widget?
http://nehe.gamedev.net/files/onumanuma.swf

Belöningen blir kanske en date med Numa numa, vad vet jag? (Gary heter han nog iofs).

Jag vet inte vad som är hemskast, att folk inte har några reaktioner alls på Numa numa, eller att jag vill ha den som widget

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-10 17:15
Ursprungligen av Spiken:

Jag vet inte vad som är hemskast, att folk inte har några reaktioner alls på Numa numa, eller att jag vill ha den som widget

OMG!

Han var läskig!

Varför gör du den inte själv om du vill ha en sån?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-10 18:53
Ursprungligen av thevil:

Varför gör du den inte själv om du vill ha en sån?

Varför utvecklar du inte program istället för att köpa dem?

• Medlem
  • Öland
  • 2005-06-10 19:23

[edit]Inlägget tror jag var en smula ogenomtänkt och överreagernade... [/edit]

//Filip

Senast redigerat 2005-06-11 10:22
Ursprungligen av Max Wik:

Varför utvecklar du inte program istället för att köpa dem?

Jo, det gör jag väl när jag behöver det. Men, det är väl lite skillnad på att utveckla ett program och göra en htmlsida med en flashfil på, speciellt som flashfilen redan är klar?

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-10 20:44

Visst är det skillnad. Men för den oinsatte är det kanske svårt att bedöma svårighetsgraden hos olika "dataprogrammeringsprojekt".

• Oregistrerad
  • 2005-06-10 21:03

Jag tycker han é kanon. Får lite Percy Nilegårdkänsla när jag ser honom, total avsaknad av självdistans liksom. Skön snubbe!

Vem i hela fridens namn är det där? Han gör ju mimen riktigt skickligt i alla fall.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-06-11 01:52

Varför vill man ha den som en widget ? en tjock snubbe mimar till en grymt irriterande låt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-11 02:20

Nej, det läskiga är att jag har gjort två väldigt liknande filmer själv för länge sen :eek:

Varsågod... världens sämsta widget.

homepage.mac.com/thevil/onumanuma.wdgt.zip (2.9 MB)

(Av någon anledning så gick det inte att styra flashfilen via javascript så man måste ctrl-klicka och avbocka "Play" för att stoppa den. Annars fortsätter den att loopa oavsett om Dashboard är gömt eller inte.)

• Medlem
  • International user
  • 2005-06-22 23:57
Ursprungligen av thevil:

Varsågod... världens sämsta widget.

homepage.mac.com/thevil/onumanuma.wdgt.zip (2.9 MB)

(Av någon anledning så gick det inte att styra flashfilen via javascript så man måste ctrl-klicka och avbocka "Play" för att stoppa den. Annars fortsätter den att loopa oavsett om Dashboard är gömt eller inte.)

Tackar massor

• Medlem
  • Öland
  • 2005-06-11 10:20

haha ni är sjuka

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-11 12:56

Inget illa men jag somnade när jag såg den flashen. Men smaken är som baken, delad.

Någon som har något tips på lite nyttigare/bättre widgets?
Eller borde man skapa en egen tråd om det kanske?

• Medlem
  • 2005-06-22 17:48

Jag skulle vilja ha en widget som låg i bakgrunden och tjänade pengar åt mig. Sedan kunde man kolla hur mycket man tjänat genom att snabbt tryck på F12. Gärna med en häftig animation också, men det är inget krav.

• Oregistrerad
  • 2005-06-23 16:53
Ursprungligen av stfm:

Jag skulle vilja ha en widget som låg i bakgrunden och tjänade pengar åt mig. Sedan kunde man kolla hur mycket man tjänat genom att snabbt tryck på F12. Gärna med en häftig animation också, men det är inget krav.

Jag vill också ha. Tror faktiskt man skulle kunna ta betalt för en sådan widget, men jag kan ha fel.

• Oregistrerad
  • 2006-01-14 14:58

Vad heter låten?

En gissning: Numa numa

• Oregistrerad
  • 2006-01-14 19:40

Låten heter Dragostea Din Tea (Love from the linden trees) och är gjord av Rumänska bandet the Outlaws. Låten framförs även av gruppen O-Zone.
Så nu vet vi det.

1
Bevaka tråden