Jag håller med om att det var ett mycket bra inlägg, liksom att Macar håller länge. Se bara på mig, det här är vad jag sitter med :
PowerMac7600 w.
G3/500@550Mhz,
512Mb Ram,
Radeon7k,
usb,
ata/66
MacOS X.2.8
I många år har jag sett bra ersättningsdatorer komma och gå men jag har inte köpt någon eftersom jag väntat på att något än bättre ska dyka upp vid horisonten. Nu vet jag framtiden. Om två/tre år kan jag köpa en Intel Mac men frågan är om jag kommer att gilla den eller om de program jag har/vill ha kommer att funka på den. Frågan är också om jag verkligen vill vänta så länge med att köpa en ny Mac eller om jag ska slå på stort och köpa en G5'a i höst/vår. Redan förra året bestämde jag att jag skulle köpa en G5 under 2005 om Apple släppte några bra uppdateringar. Kan inte påstå att jag blev särskilt nöjd med steget från 2x2Ghz till 2x2.3Ghz för "mellan" modellen men kanske räcker det ändå. Jag sysslar inte med någon proffsverksamhet utan använder Macen hemma endast. Jag gillar dock att spela spel och hålla på med 3D varför inköp av spel som UT2k4 och program som Strata 3D funnits med i planerna ett tag.
När jag hörde beskedet om Intel Macar fattade jag ett beslut om att jag skulle vänta tills de kom och istället köpa en Mini eller en begagnad G4 i höst. Nu är jag inte så himla säker längre. Jag kommer dock att vänta till efter Parismässan med att fatta det definitiva beslutet.