Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tankar jag om tidslinjen?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-12 23:15

Jag har kastat all media i ett projekt förutom grafik och musik. Nu skulle jag vilja tanka om matrialet som jag har på tidslinjen i Sequence fönstret utan att ta in all media som ligger i Binarna. Detta eftersom hela projektet är på 56 G och den färdiga filmen endast 10 min. Kan jag på något sätt bara ta in dessa 10 min i full upplösning?

Om det är så att du använder FCP så ska du kanske använda media manager eller göra en batch capture. Jag vet inte om du har kastat mediafilerna eller om de fortfarande ligger på disk. I media manager ska du kunna göra precis det du frågar efter i AVID världen heter det consolidate, det verkar inte finnas något namn för det i FCP. ctrl klicka sekvensen i binnen välj media manager sedan får du själv botanisera bland valen, ett tips är att använda move eller copy, inte recompress, om du nu inte måste konvertera mediat till ngt annat format. Är det så att mediat inte finns på hårddisken är det "Batch capture" som gäller. Återigen ctrl-klick på sekvensen så ser du mer. Kolla manualen över de olika alternativen.

Hoppas att det hjälpte

Johan

1
Bevaka tråden