Angående språkbruket bör man hålla isär talspråket och skrivspråket. Det finns definitivt ord som "våran" och "vårat" i talspråket och så vitt jag vet så finns inget förbud mot dessa i skrift. Att det sedan kanske inte ser så seriöst eller vårdat ut är en annan sak. Särskrivningar är långt värre, enligt min åsikt. Och bindestreck bör helst användas vid ord som "Hem-PC" eftersom "HemPC" blir ett konstigt ord (hemmPSS, eller hur uttalar du det?). Svenskan är som många andra språk känsligt för accentuering och det låter konstigt när man läser upp texter med mycket särskrivningar. Jämför "Jag har skaffat mig en hem PC via jobbet" och "Jag har skaffat mig en Hem-PC via jobbet". /obehörig svensklärare
Sedan har jag några tankar till återförsäljaren i fråga. Det som skulle kunna få mig att köpa nästa Mac från ett annat ställe än AppleStore är antingen lägre priser eller bättre service. Med lägre priser menar jag betydligt mer än en hundring. Ett lockbete skulle kunna vara någonting som liknar AppleCare men som ingår i priset, även om det låter som ekonomiskt vansinne. Eller att man inte behöver vänta hur länga som helst i telefon för att få prata med någon på supporten.
Att kränga PC är nog bra mycket lättare..