Jag har just lokaliserat AdiumX 0.81 till svenska och skulle behöva en snabbkoll från de som är mer inbitna användare av programmet. Jag har lagt upp den packade lproj-mappen på min iDisk. Hämtas här . För att installera den behöver man kommando-klicka på Adium-programmet, välja "Visa paketets innehåll", öppna "Contents" och slänga in mappen i "Resources".
Installera på egen risk dock, Ta en säkerhetkopia av programmet innan! Det funkar hyfsat för mig, men jag inte hunnit kolla alla funktioner. Det vore värdefullt om någon intresserad kunde bläddra igenom inställningspaneler etc för att se om jag missat eller missuppfattat något. Allt i Adium är inte möjligt att översätta, tyvärr. men jag har gått igenom det som de gjort tillgängligt. Därför finns det kvar engelsk text på ett par ställen.
Detta är den första lokalisering jag gjort (bra att börja med något litet) och jag är tacksam för kommentarer. Det finns mycket att diskutera kring översättningen (hur översätter man exvis "becomes Away", "ascending idle time", "Sound-set", "notification device", "restore to defaults"?), men jag tror mig kommit ganska rätt.
Jag måste ändå säga att det var lättare att översätta än jag trodde, tog ca 3 timmar, klart värt det även om det bara skulle vara för mitt eget behov.
Svejs!