Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indesign CS 2 Kraschar

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis installerat CS2 som verkar mycket trevligt. Alla Adobeprogrammen fungerar MEN Indesign 4.0 krashar efter att programmet öppnats. Det funkar i ca 5 sekunder sen börjar Indesign leta efter något och den fina macballongen börjar snurra. Efter ca 5 minuter tvångsavslutade jag. Jag har tvångsavslutat ganska många gåner nu...
Jag har ringt Apple tech support men de skickade bara en fett mail med en massa konstiga saker jag skulle göra med min dator. Jag är övertygad om att någon annan har ett liknande problem med sitt CS2 på macen och att det går att lösa med enkla medel.

Konfunderad

Japp, samma sak här...

En massa skumma saker och en hel del "badbollar" i CS 2

En annan sak som hände häromdagen var att "S:et" i Indesign försvann helt plötsligt... små kul dock.

Lär väl komma en uppdatering inom kort, jag väntar med att köra det tillsdess.

//Bruno

Dunderklumpen, vad händer om du rycker nätverksladden innan du startar? En del har haft problem med den automatiska sökningen efter uppdateringar, visserligen i ID2 och 3 men det kan ju finnas kvar i 4an med. Om du får igång det med hjälp av detta så se till att stänga av automatiska uppdateringar i inställningarna.

Indesign 3 fungerar perfekt

Det konstiga är att mitt tidigare Indesign 3 fungerar perfekt, det är bara den nya Indesign som strular. Jag anar att det är de tidigare inställningarna som spökar...

  • Medlem
  • 2005-06-21 11:49

Ett enkelt knep för att kolla om det är inställningarna som är problemet;

Flytta undan alternativt döp om Preference-mappen. Starta InDesign.
Funkar det? Grattis, nu vet du inte bara att felet ligger i inställningarna, genom att titta i den nyskapade mappen ser du även vilka inställningar som ställer till det.
Funkar inte? Jaja, då vet du iaf att det inte är där felet ligger.

Se bara till att återställa Preference-mappen så fort som möjligt, direkt efter du konstaterat om felet ligger där eller inte!

Det hjäpte inte att dra ut nätverkssladden mao?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-06-21 16:07

Felaktiga teckensnitt kanske?

Som betatestare har jag kört InDesign CS 2 i över ett år och har inte sett det problemet. Utöver inställningsfilerna är teckensnitt min första gissning.

Nu har jag testat Preferences...

Är det bara jag som tycker det är intressant att Indesign skapar en egen preference mapp i biblioteket när jag har döpt om den vanliga preference mappen? Programmet skapar en ny mapp och startar fint, jag kan kolla runt lite i programmet - menyer och liknande, men efter de magiska 10 sekunderna dyker badbollen upp och jag måste tvångsavsluta...

Jag har även provat varianten med nätverkssladden - utan framgång...

Richard, du nämner typsnitt. Kör indesign CS2 något annat typsnit än de övriga CS2 programmen eller än Indesign 3.0 (som fortfarande fungerar utmärkt på min dator).

Har glömt att säga det men tack för många svar!

  • Medlem
  • 2005-06-22 09:50

Du kan testa med att plocka bort typsnitt, man kan ju tycka att ett fel där borde märkas i andra program, men man vet ju aldrig. Trasiga typsnitt hör bland de vanligaste skurkarna i OS-X.

Sedan har vi Systemmeddelanden/Console, där det ibland hamnar info om saker som går fel. Har du tur står det något begripligt där...

Jag har precis fått hela CS2 paketet installerat på min dator på jobbet, skitbra:-)
Men när jag skall öppna en .indd fil från min arbetsserver (som är en PC med enorm hårddisk och inga andra program installerade) över nätverket så vägrar ID4 och tidigare ID3 att öppna filerna, den mumlar något om förlorad nätverkskontakt och stänger ner sig. Kan detta ha något med VersionCue att gör, har försökt att stänga av den men de hjälper inte

  • Medlem
  • 2005-07-21 23:21
Ursprungligen av Dunderklumpen:

Jag har precis installerat CS2 som verkar mycket trevligt. Alla Adobeprogrammen fungerar MEN Indesign 4.0 krashar efter att programmet öppnats. Det funkar i ca 5 sekunder sen börjar Indesign leta efter något och den fina macballongen börjar snurra. Efter ca 5 minuter tvångsavslutade jag. Jag har tvångsavslutat ganska många gåner nu...
Jag har ringt Apple tech support men de skickade bara en fett mail med en massa konstiga saker jag skulle göra med min dator. Jag är övertygad om att någon annan har ett liknande problem med sitt CS2 på macen och att det går att lösa med enkla medel.

Konfunderad

Jag själv hade de problemet också, men de funkade efter att jag installerade om indesign... så försök med de om du inte redan har provat...

1
Bevaka tråden