Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefon att rekommendera som stödjer bluetooth och iSync?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God afton,

Jag söker en mobiltelefon som uppföljer följande;

1. Bluetoothstöd.
2. Fungerar med iSync.
3. Har bra kalender (för mig duger den som är T610:an).
4. Inte är T610/T630/Z600.
5. Kostar gärna minder än 2200kr.
6. Helst 2G, men 3G kan vara intressant också.

Vad ger ni för förslag? Jag har kikat på K700i, Sharp GX15 (dock har den inte stöd för iSync 2.0), Motorola E1000, typ.

Tack på förhand.

Jag har en k700i.
I början var man nöjd med den, haft den i ca 1år nu.
Fast nu är den bara tråkig och seg. Spaken är urkass, k750i spaken är grymt mycket bättre.
Funkar kanon med iSync!

Det är det enda jag kan säga om den

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-06-15 08:40

Jag har kört K700i i snart ett år. Funkar fortfarande kanon!

Nya nallar kommer dock att skaffas till alla i företaget, och det lutar åt K750. MEN - vi väntar tills
a) Apple ger stöd via iSync (lista finns här)
b) Telefonen blivit av med sina barnsjukdomar (läs mer i denna tråd)

Så joysticken ger upp på K700i också efter ett tag? Jag vill avrätta min T610 då joysticken helt har gett upp, kan komma in i menyn men inget mer.

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-06-15 18:51
Ursprungligen av benjaminlarsson:

Så joysticken ger upp på K700i också efter ett tag?

Min joystick funkar perfekt. Mina polares också. Allt beror nog på hur våldsam man är.
Mycket spelande kan nog slita mer än telefonerande, typ.

• Oregistrerad
  • 2005-07-15 22:38

Hej!

Har kört Siemens S55 sedan ett år. Synkar den med pc på jobbet. Outlook funkar ganska bra.

Adressboken (Mac) har jag synkat mot mobilen, utan problem. iCal har inte funkat tills nu, när jag har uppgraderat till Tiger Sedan i tisdag funkar sunken ua.

Nu är väl inte S55 en aktuell apparat att köpa ny. Men Siemens kan också … Det sägs att SonyEricson är bäst på att synka mot Mac. Men tror att det är innaktuella "fördomar". Det blir ju lätt så när ett varumärke är tidiga att utvecka en funktionalitet. I folkmedvetandet hänger uppfattningen med längre än i verkligheten.

Det känns som om man skulle vilja ha möjlighet att testa mobiler innan köp. Inte bara fingra några sekunder på en attrap i butiken. Som det är nu. Finns det någon försäljare/butikskedja som kan erbjuda något sådant?

// tm

Jag tycker att både K700i och K750i är utmärkta nallar. Valet mellan dessa två avgörs av:

*Om man vill ha en kamera som tar användbara bilder för utskrift i mindre format.
*Tycker att man behöver en RDS-radio.
*Vill ha nallen som MP3-spelare eller av annat skäl vill att det ska gå att använda minneskort i den.

Är man ointresserad av detta och enbart är ute efter telefonfunktioner och kalender är K700i ett bra val. Om man vill ha något av ovanstånde väljer man en K750i.

Ifråga om menysystem, telefonbok, kalender o.dyl vill jag säga att de är likvärdiga. Dock är knapparna bättre på K750i, men annars vinner man inget ifråga om telefonfunktioner med den jämfört med K700i.

>> Benjamin

Vänta in K600/ K608. De ser väldigt gedigen och liten ut, klarar 3G.

Jag vet inte vad SEMC Z800 kostar, men den uppfyller alla kraven du angivit.

/CX

• Medlem
  • Tjörn
  • 2005-07-17 04:24

skaffa en med Symbian OS Series 60...

• Medlem
  • Lund
  • 2005-07-17 10:02

Jag har en K750i. Det tog en stund att vänja om sig efter nästan 10 år med Nokia, men nu funkar det mycket bra. Nu när iSync-stödet är på plats så är det riktigt nice.

Tyvärr har jag dock den allra första mjukvaran, och den är lite seg och buggig, men jag tror att alla problem är borta i den senaste mjukvaran. Ska uppdatera efter semestern.

Häromdagen la jag in Giana Sisters och Ghost'n'Goblins, så nu är de regniga dagarna räddade också.

Ursprungligen av Ricky:

skaffa en med Symbian OS Series 60...

nokia 7650/7610!

Varför inte skaffa en NY Nokia med Series 60? 7650 är ju en vääldigt gammal telefon, 7610 är nyare, men inte heller senaste modellen.;)

Kolla i.s.f Nokia 3230 eller varför inte en 6680 eller liknande.

• Oregistrerad
  • 2005-07-18 12:28

Jag kör 6630, den är helt okej och borde gå att få tag på begagnad inte så dyrt. Ananrs kan du ju skaffa 6680. De synkar utmärkt via iSync.

Jag rekomenderar t68i

Jag vet att den är gammal men min funkar bra. Joysticken funkar bra efter 1836058 "flyttar".
Annars har jag hört att p900 funkar bra.

Senast redigerat 2005-07-19 14:30

Eftersom T68i är en modell som lanserade den princip som T610, T630, K700i och K750i bygger på är den rent telefonmässigt ett trevligt val, dock lider den av vissa tillkortakommanden som man gradvis kommit ifrån i efterföljarna.

Det gäller framförallt displayen och kamerahanteringen (från CommuniCam MCA-10 till inbyggd 2 MP-kamera med autofokus). Men rent funktionsmässigt håller den än, tack vare att den har inbyggd BT, IR, WAP 2.0 (första nallen med detta, långt före konkurrenterna) och bra telefonbok, synkroniseringsmöjligheter m.m.

Dock tycker jag att T68i lider av vissa besvärande brister jämfört med T39m och det är framförallt knappsatsen som är väldigt besvärlig i jämförelse med T39ans sköna känsla. T610 och K750i har en knappkänsla som påminner om T39m.

Mitt telefonval blev K750i, har haft en K700i innan dess och dessförinnan en T39m, provade en T68i, men valde 39an före. Först med 700an tyckte jag mig ha funnit en värdig ersättare.

Jag måste rekommendera K700i eller K750i om det är en SE-telefon som övervägs. Eller en gammal god T39m, som är en MYCKET bra telefon.

Ett annat alternativ, men den är lite stor är R520m, samma funktioner som T39m, men större display.

1
Bevaka tråden