Eftersom T68i är en modell som lanserade den princip som T610, T630, K700i och K750i bygger på är den rent telefonmässigt ett trevligt val, dock lider den av vissa tillkortakommanden som man gradvis kommit ifrån i efterföljarna.
Det gäller framförallt displayen och kamerahanteringen (från CommuniCam MCA-10 till inbyggd 2 MP-kamera med autofokus). Men rent funktionsmässigt håller den än, tack vare att den har inbyggd BT, IR, WAP 2.0 (första nallen med detta, långt före konkurrenterna) och bra telefonbok, synkroniseringsmöjligheter m.m.
Dock tycker jag att T68i lider av vissa besvärande brister jämfört med T39m och det är framförallt knappsatsen som är väldigt besvärlig i jämförelse med T39ans sköna känsla. T610 och K750i har en knappkänsla som påminner om T39m.
Mitt telefonval blev K750i, har haft en K700i innan dess och dessförinnan en T39m, provade en T68i, men valde 39an före. Först med 700an tyckte jag mig ha funnit en värdig ersättare.
Jag måste rekommendera K700i eller K750i om det är en SE-telefon som övervägs. Eller en gammal god T39m, som är en MYCKET bra telefon.
Ett annat alternativ, men den är lite stor är R520m, samma funktioner som T39m, men större display.