Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InDesign CS 2: problem med figursättning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett textblock som är satt till att justera radavståndet med Align: Justify dvs den fyller ut textblocket med text i höjdled och anpassar radavståndet därefter.

När jag flyttar detta textblock så det nuddar en figursatt bild så tas denna justering bort. Om jag då går in i textblockets inställningar är inställningen grå. Drar jag bort textblocket från bilden så hoppar texten tillbaka och inställningen är åter möjlig att ändra.

Är det någon inställning som påverkar det här, eller är det något trasigt fel som gått sönder?

Det är en funktionsbegränsning - det funkar inte bättre än så med justeringar i textramar. Samma begränsning gör att du inte kan ha olika indrag.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Det är en funktionsbegränsning - det funkar inte bättre än så med justeringar i textramar. Samma begränsning gör att du inte kan ha olika indrag.

Nu ser man iofs att texten hoppar åt skogen men programmet kanske skulle göra användaren medveten på något sätt. Hur vet jag inte.

Trodde inte att det fanns några begränsningar i InDesign.

1
Bevaka tråden