Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägg ner Safari

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-17 21:37

En grej jag aldrig har fått att funka okej på mina Macar är tex funktionen "visa på karta" som man ser på vissa sidor, det funkar typ aldrig utan det slutar med en bild på en kopp java..

Safari duger alldeles utmärkt men för vanlig surfning så tenderar i alla fall jag att använda Safari mer och mer sällan - trivs mer med Camino samt faktiskt Shiira. Firefox för besöken hos SE Banken.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-18 00:28
Ursprungligen av Olle@mac:

Safari duger alldeles utmärkt men för vanlig surfning så tenderar i alla fall jag att använda Safari mer och mer sällan - trivs mer med Camino samt faktiskt Shiira. Firefox för besöken hos SE Banken.

Olle, varför inte SEB med safari? för mig funkar det alldeles utmärkt.

Ursprungligen av Kronér:

Olle, varför inte SEB med safari? för mig funkar det alldeles utmärkt.

Hallå Lasse, Oops då.. var et tag sedan jag provade med Safari och SEB och noterar lite senkommet att det faktiskt fungerar - har kört Firefox för länge då det gäller bankärendena Tack för påpekandet.

Olle

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-26 07:23
Ursprungligen av Olle@mac:

Hallå Lasse, Oops då.. var et tag sedan jag provade med Safari och SEB och noterar lite senkommet att det faktiskt fungerar - har kört Firefox för länge då det gäller bankärendena Tack för påpekandet.

Olle

Bra Olle, annars hade du fått låna min dator, och mitt lösen

Kan påpeka att betan av Firefox 1.1 "deerpark" ser mycket lovande ut. Äntligen lite apple stuk över menyerna samt knappar. Stabil är den också, samt snabb.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-24 21:25

Faaaaaan
nu kan jag inte längre logga in på .mac med safari,, funkar med firefox, och det är lika på alla våra 3 datorer.. Vad fan kan det bero på? det blir bara en vit skärm när jag ska logga in??

???

Senast redigerat 2005-07-24 22:15

På tal om att Safari är invävt i OS'et, jag skulle vilja ändra så att när man klickar på länkar i andra program (i Mail eller Adium till exempel) så öppnas sidan i Firefox istället för i Safari. Finns det nån sådan under preferences eller nåt? Har inte hittat nåt, varken i Adiums menyer eller under systeminställningar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-24 21:45
Ursprungligen av Converge:

På tal om att Safari är invävt i OS'et, jag skulle vilja ändra så att när man klickar på länkar i andra program (i Mail eller Adium till exempel) så öppnas sidan i Firefox istället för i Safari. Finns det nån sådan under preferences eller nåt? Har inte hittat nåt, varken i Adiums menyer eller under systeminställningar.

Dumt nog ligger den inställningen i Safaris inställningar. Ologiskt men sant. inställningen borde givetvis ligga i Systeminställningar istället.

• Oregistrerad
  • 2005-07-26 08:13

Jag använder Safari till all surfning utom just bankärenden. Funkar klockrent, älskar 'Search as you type', det cleana utseendet, Mac'ighten, RSS-stödet etc etc etc..

Det enda som saknas är som sagt att Skandiabanken skulle funka med Safari...!

/jensa

Bevaka tråden