Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa din Docka

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-06 20:27

Här är min just nu. Detta kan bli den (fysiskt) längsta tråden hittills...

och här är min, lite tråkig efter nyinstallation av tigern, bara saker jag använt de sista dagarna uppe.

He, märklig hjärna man har, förstorade upp din dock och genast vill jag klicka på den för och se vilka program du har...

Vad är gula stjärnan med röd bakgrund, och pappret med pennan?
Obskyra ikoner:
Apelsin: Dietdiary, urkh, lite slapp i hullet nu
Röd/vita pilar: Ordboken, Nordstedts
Knäckt ägg: Minuteur, jädra snygg o smart klocka/tidtagarur

Senast redigerat 2005-08-06 21:09
  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-06 20:42
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Vad är gula stjärnan med röd bakgrund, och pappret med pennan?

Call Of Duty. När vi kör gubbLAN..:D

Viktigaste tråden hitills!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-06 20:46

Wire: Vad är det för ikon med stjärna (tredje uppifrån)?

Här är min docka, kan tyckas lite väl full på en BP 15", men det funkar bra.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-06 20:47
Ursprungligen av filuren:

Wire: Vad är det för ikon med stjärna (tredje uppifrån)?

Call Of Duty

är Offtopic.se fortfarande nere

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-06 20:51
Ursprungligen av David Slättne:

är Offtopic.se fortfarande nere

Lite kul måste man väl ha på 99mac?

Det här rör ju Mac i allra högsta grad

Förresten hur gör man en sån däringa tumnagel?

Man kanske skulle skriva vilka program det är i varje inlägg, iaf de lite mer obskyra ikonerna? Det är ju det som är roligast,att se vad andra använder ofta. Så kanske man får lite tips på köpet...

(lägger till i mitt ovan)

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-06 21:07

Äpple-Skift-4

Ursprungligen av Wire:

Äpple-Skift-4

nä jag mena hur lägger ni in dem i inläggen sådär?

  • Oregistrerad
  • 2005-08-06 21:56

Jag tror att jag har den minsta docken hittills. Allt utom Illustrator och Photoshop ligger där permanent.

Kör även dashdock widget...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-06 22:37

Vad ska man med docken till när det finns launchbar, för er som inte prövat det. gör det!! jag skulle itne kunna leva utan det verkligen. fick jag välja ett program att ha på min mac skulle det vara det. ne, nog med fjäsk nu, mer än såhär ingick itne i mitt sponsoravtal ;). så in med er på http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/2409
och testa skönheten.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2005-08-07 01:21
Ursprungligen av xtimmyx:

Vad ska man med docken till när det finns launchbar, för er som inte prövat det. gör det!! jag skulle itne kunna leva utan det verkligen. fick jag välja ett program att ha på min mac skulle det vara det. ne, nog med fjäsk nu, mer än såhär ingick itne i mitt sponsoravtal ;). så in med er på http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/2409
och testa skönheten.

När man kan använda spotlight för samma sak?

min docka:

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-08-07 17:31
Ursprungligen av Ricky:

När man kan använda spotlight för samma sak?

vet inte hur det är för er men jag upplever launchbar snabbare, och att kunna bläddra bland artister och album och dylikt är ganska viktigt för mig. det knarar ju inte spotlight såvitt jag vet.

Ursprungligen av Wire:

Tråden handlar om hur din Docka ser ut - inte om alternativ.

jotack det är jag medveten om, men jag kände ändå för att ge ett litet tips på ett alternativ, mitt inlägg om launchbar hade ju trots allt mer med docken att göra än ditt om att det inte hade det. eller hur?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-06 22:42

Tråden handlar om hur din Docka ser ut - inte om alternativ.

Docken ser jag knappt... men så här ser den ut... inget är dockat i den.
Gissa varför...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-08-07 06:13

här kommer min dock, inga konstigheter förutom kanske den gula ikonen som är ikonen till programmet treeview

Här är min. Orkar inte gå igenom allt som ni inte känner igen så ni får fråga om ni är nyfikna (jag är lat)

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-08-07 12:02

Här kommer min docka på min PB.

Uppifrån och ner:

Finder, The Sims 2, Massive Assault, World of Warcraft, CoD United Offensive SP, Command & Conquer Generals, Worms 3D, Quake III, Homeworld 2, Rise of Nations, Alien Swarm, FragOps, UTModLauncher, Unreal Tournament 2004, Age of Mythology, iChat, Colloquy, Pages, Keynote, System Preferences, Safari, Mail, iTunes, iPhoto, iMovie, iDVD, GarageBand, Adress Book, iCal, Automator, Fireworks MX, QuickTime Player, iSync, VLC, TextEdit, Preview, Trash.

Inte så mycket program, men de jag behöver iaf

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-08-23 08:58

inte mycket men ändå

  • Oregistrerad
  • 2005-08-08 01:10

Fascinerande att se hur få som har Dockan i sin ursprungliga position. Jag hade inte ens reflekterat över att man kan ha den någon annanstans (sen jag switchade tillbaka). Har flyttat min till vänster nu. Även om jag har en 4:3-skärm så känns det mindre smärtsamt att ge upp skärmyta på sidorna än där nere.

Ursprungligen av Kristjan:

Fascinerande att se hur få som har Dockan i sin ursprungliga position. Jag hade inte ens reflekterat över att man kan ha den någon annanstans (sen jag switchade tillbaka). Har flyttat min till vänster nu. Även om jag har en 4:3-skärm så känns det mindre smärtsamt att ge upp skärmyta på sidorna än där nere.

Det spelar väl ingen roll var man har den när man ändå gömmer den? (Jag antar att de flesta gömmer den?)

Ursprungligen av Stefan Swales:

Det spelar väl ingen roll var man har den när man ändå gömmer den? (Jag antar att de flesta gömmer den?)

Nix, synlig.

Synlig, men liten och längst nere till vänster (som på skärmbilden).

Bevaka tråden