Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Anslut till server" som sftp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Tänkte pröva att använda min hemkatalog på jobbet för att kunna hämta och lämna jobbfiler. Det är inga problem att göra det via Fugu (=sftp program). Men går det att göra det via "Gå" menyn och att ansluta till server? Vore hemskt trevligt då man bara kunde dra och släppa filer på härligt macmaner. Trots att de är windows 2000 på jobbet.

Bump! Vill Veta!

Finders inbyggda funktion för att ansluta till FTP-server är helt, och då menar jag verkligen helt, värdelös. Använd vad som helst utom den.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-13 12:42

om det nu är en windoze burk så sätt upp en ssh tunnel för smb till den och kör över den. eller använd fugu och var nöjd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-13 15:13
Ursprungligen av FreddieFreek:

Hej!
Tänkte pröva att använda min hemkatalog på jobbet för att kunna hämta och lämna jobbfiler. Det är inga problem att göra det via Fugu (=sftp program). Men går det att göra det via "Gå" menyn och att ansluta till server? Vore hemskt trevligt då man bara kunde dra och släppa filer på härligt macmaner. Trots att de är windows 2000 på jobbet.

Pröva funktionen "sftp-disk" i Interarchy. Du får du en "magisk mapp" på skrivbordet som autosyncas mot din server. Fungerar klockrent med alla ftp-servrar jag testat (vilket inte är fallet med övriga program jag prövat):

http://www.interarchy.com

Jag har köpt detta program och rekommenderar det till alla som behöver ett kompetent ftp-program som "kan allt".

/Kalle

1
Bevaka tråden