Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ser jag om klienter använder Software Update tjänsten?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har satt upp en server 10.4.2 och på den går bl.a. Software Update tjänsten.
Jag har ställt in för gruppen att de ska använda den egna servern som uppdateringsserver men hur kollar jag om det verkligen stämmer att de gör det?
Står inget i någon log som jag hittat i alla fall, även kollat via terminalen.
Där står bara vad tjänsten hämtat för uppdateringar.

Du kan ju testa att slå av några uppdateringar, sen köra softwareupdate på en av klienterna.. Hittar den inga uppdates så funkar de

Jag förstår inte frågan. Vill du:

1) Kontrollera huruvida användarna nyttjar Software Update överhuvudtaget (oavsett om det sker från egna servern)
2) Kontrollera att användarnas Software Update ENBART nyttjar den egna servern

Frågan är väl rätt rak, han vill veta ifall klienterna använder den egna servern eller apples server.

Precis Johan jag tyckte den var rak har fått så mycket kritik av glemme för att jag ställer luddiga frågor... jag vill veta om klienteran avänder min soirtwareupdate eller apples.
Allt ser ut som det ska i WGM, men det finns vad jag vet nu inget sätt att kolla det på.
Någon liten logfil någonstans måste väl finns men jag har inte lyckats spåra den.

Jag får testa som du säger Johan... Ja! En av klienterna har inte iTunes 5 ännu.
Men blir det inte så att om den lokala software update inte har en uppdatering att den går till apples?
För SA säger att jag speglar 70 uppdateringar men det märks inte på disk utrymmet kan jag säga.
Därav min fråga.

Njae.. ifall den inte får kontakt med SUS när man har de inställt så ska den antingen klaga, eller inte hitta nån uppdatering alls. De är resultatet av mina egna laborationer iaf.

Btw.. Uppdateringarna läggs i /usr/share/swupd/html
I en väldigt rörig struktur..

Ett enkelt sätt, utan att grotta i loggar, torde väl vara att gå till aktuell klient och köra Programuppdatering.

Om klienten tar sina uppgraderingar från din uppsatta server, så syns servernamnet i namnlisten för Programuppdatering.

/Micke

Gör det? *vissel*

Tack! Enklare blir det inte.

• Medlem
  • 2005-09-20 09:03

Och för att ställa om på alla klienter så är detta program till stor hjälp:
http://security.anu.edu.au/softwareupdate/

Men men! Super tack!!!

1
Bevaka tråden