Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen meny i iDVD

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Konstig rubrik men...
Jag vill göra ett iDVD-projekt utan meny. Jag har testat runt lite och inte hittat nåt sätt att fixa detta. Är det så att det inte går möjligen? Finns det några andra gratisvarianter så att man kan fixa lite innan man får råd med DVD-studio?

Hej!
Klicka på knappen översikt. Dra fimen till rutan längst till vänster (idvd 4,0)

mvh
Anders

Det tänkte jag inte på. Tack!
Men menyn går ju inte att ta bort... kommer den inte upp efter filmen? Iofs är det inga större problem. man stänger antagligen av ionnan dess...

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-09-12 23:39

ffmpegX är programmet du letar efter då du säkerligen troligen inte har Toast 6 eller 7. Vilket ju är ett ännu enklare men kostar lite mer. ffmpegX är shareware men går att använda utan att betala först.

Gissar att du använder iMovie till redigeringen? om du har 4an är det bara att "open" och finna .mov filen i din projekt mapp. Dock om du har 5an måste du ctrl/höger klicka på projektmappen välja "visa paketets innehåll" och hitta .mov filen och sedan dra den till "open" rutan i ffmpegX.

"OBS Du behöver alltså inte exportera/ dela ut i något format" Detta är det bästa med QuickTime formatet att det går att använda dessa referens filer vilket är bara en pekare till det riktiga materialet.

jag använder FCE föär redigeringen men har inte köpt nåt DVD-prog. DVD-studio är lite overkill
kan ffmpegx skapa dvd-avbilder? jag trodde den bara konverterade. Även om jag får filen i mpeg2 så måste jag ju kunna bränna den som vob och idx etc. Nä, äns å länge kör jag med iDVD och drar filmen direkt till starten som Anders Bengtsson sa.

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-09-17 04:06

Ja senaste ffmpegX gör en färdig VIDEO_TS att brännas med t.ex Toast, men har just hittat ett annat program Movie Gate som är freeware och skapar även en image fil och har möjlighet att lägga in kapitel vilket inte ffmpegX kan + att man kan använda icke self-contained quicktime-movie export från FCP vilket inte funkar i ffmpeX.

1
Bevaka tråden