Ok, nu är det inköpt och installerat. Första intrycken är som följer:
1) Själva köpeprocessen funkade utmärkt, förutom att jag missade att klicka i att jag som företagare är skattebefriad, så jag fick betala en hundring mer än jag borde. Får se om jag orkar tjata tillbaka den. Kan vara bra för andra att veta att formuläret där man ska fylla i sitt momsnummer är dolt tills man klickar på rutan för "tax exempt"
2) Installationen fungerade supersmidigt. Inga omstarter behövdes och den läste in alla mina inställningar från föregående version
3) Dokumentationen som följer med och beskriver de nya funktionerna är kortfattad och inte särskilt påkostad, men förmodligen helt tillräcklig
4) Den plug-in som följer med till MS Word och Illustrator lyckades jag aldrig få att funka med föregående versioner, förmodligen för att jag kör svensk version, och den buggen verkar de fortfarande inte ha fixat, för vare sig Illustrator eller Word vill kännas vid dem. Iofs ingen katastrof, men ändå lite irriterande. Pluggen för Photoshop funkar dock utmärkt och är mycket behändig
5) Några inledande test med JPEG-kompressionen visar att det faktiskt funkar, filerna blir 20-30% mindre, dock tar det väldigt lång tid, men det kan det ju vara värt i vissa fall.
6) De andra funktionerna har jag inte hunnit testa, men jag vet att jag kommer att ha grymt stor nytta av den nya funktionen för att bygga självuppackande arkiv - perfekt för att göra små installerare