Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Vad jag förstår ska det gå bra att använda en Logitech Quickcam Pro 4000 med iChat AV (med tillägget iChatUSBCam. Men fungerar den även som en mic i andra lägen, t ex med Skype?
Vad jag förstår ska det gå bra att använda en Logitech Quickcam Pro 4000 med iChat AV (med tillägget iChatUSBCam. Men fungerar den även som en mic i andra lägen, t ex med Skype?
Med risk för att säga fel - Alla webbkameror som har USB har stöd för USB-Audio, och macen har support för USBAudio (Os X 10.3> iaf). Jag har en Logitech, som inte fungerar med något Chatprogram, förutom just drivrutinsprogram i det där freeware mac-usb-cam (kommer inte ihåg namnet). Ljud fungerar dock utmärkt, vilket är trevligt på en Mini där Apple "glömt bort" audio in
Min Logitech Quickcam Pro 4000 fungerade felfritt i skype utan drivrutiner(OS X 10.3) men för att kunna använda videokonversationer i något program blev jag tvungen att ladda ner(shareware) drivrutiner från http://www.ioxperts.com.