Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech webcamera som mic med Skype

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-10 00:14

Vad jag förstår ska det gå bra att använda en Logitech Quickcam Pro 4000 med iChat AV (med tillägget iChatUSBCam. Men fungerar den även som en mic i andra lägen, t ex med Skype?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-19 09:51
Ursprungligen av palb:

Vad jag förstår ska det gå bra att använda en Logitech Quickcam Pro 4000 med iChat AV (med tillägget iChatUSBCam. Men fungerar den även som en mic i andra lägen, t ex med Skype?

Med risk för att säga fel - Alla webbkameror som har USB har stöd för USB-Audio, och macen har support för USBAudio (Os X 10.3> iaf). Jag har en Logitech, som inte fungerar med något Chatprogram, förutom just drivrutinsprogram i det där freeware mac-usb-cam (kommer inte ihåg namnet). Ljud fungerar dock utmärkt, vilket är trevligt på en Mini där Apple "glömt bort" audio in

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-19 10:06

Min Logitech Quickcam Pro 4000 fungerade felfritt i skype utan drivrutiner(OS X 10.3) men för att kunna använda videokonversationer i något program blev jag tvungen att ladda ner(shareware) drivrutiner från http://www.ioxperts.com.

1
Bevaka tråden