Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handelsbanken i Tiger

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Anton S:

Det som nämnts om att god framförhållning med att betala fakturor då det tar lång tid innan pengarna kommer fram låter inte heller speciellt roligt då jag alltid är ute i sista minuten med att betala räkningarna.

Vi kan ha en klubb du och jag (och alla andra också antar jag )

Citat:

... är det bara en dåligt hemsida eller kan man glömma att köra 10.4 och 7.2?

Ja det kan du glömma. Och ja, det är en dålig hemsida. Men det finns att hämta hem gamla versioner (7.1) också. Kolla HÄR

Netscape 7.1 gäller. Netscape 7.2 funkar inte

Ladda ner på ftp.netscape.com/pub/netscape7/english/7.1/mac

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-20 00:30

Vart hittar man rätt version av Mozilla dvs 1.4.1,, den som finns nu heter Mozilla 1.7.11 och funkar tydligen inte.... Vad håller handelsbanken på med? står tiden still? det luktar 1995 om hela deras sida, plus att nya versioner inte stöds....

0.5 poäng av 10 möjliga säger jag..

• Medlem
  • 2005-09-20 00:54

Du hittar den på http://www.mozilla.org/releases/, scrolla nästan ner i botten.
Fungerar utmärkt ihop med Tiger för mig.

Två stulna program!
Jag kör bara två stulna program på burken. Virtuell-PC och Windows. Orsaken till det är jag inte har råd med dessa program bara för att ha Bank-ID från Handelsbanken. Det är handelsbankens fel att jag är kriminell

Mumriken

PS!
Nog provar jag en version av något program som jag inte köper då och då. Men permanent installerade för användning har jag bara dessa två utan att betala.

Då kan du bli laglig nudå, eftersom Handelsbanken funkar utmärkt med Safari!
Kontakta dem så får du hjälp att komma igång med tjänsten "namninloggning" (eller vad den nu heter...)

Numera är min Tiger befriad från både Netscape och p12-filer!

hepp!
Och då fungerar Bank-ID för deklaration mm.?
Det står på Handelsbankens sida att windos-PC krävs. Det kanske står där av hävd och ohejdad vana. Jag får väl ringa mitt kontor då.

mumrik

PS!
Om e-ID fungerar med engångskodssystemet borde det väl gå bra med .p12 också?

Ha! Nä det var jag som var för kvick när jag läste. Bank-ID är tydligen fortfarande så jävla svårt att fixa (idioter!).

Men bankens övriga tjänster använder du i Safari.

• Oregistrerad
  • 2005-11-15 21:35

BankID från handelsbanken fungerar även med Safari på min mac, MEN man måste logga in på en PC och skapa ID:et där sen kan man exportera det och lägga in det på macen och vips så fungerar det att logga in både på skatteverket och försäkringskassan.

SHB och OSX!

Gud vad trött jag blir!

Tur att jag har Windows på Macbooken också , annars blev inga
räkningar betalda!
Titta på bifogad bild.
Vad beror det på?
Det är ju fel knapp!

• Medlem
  • 2006-06-26 21:37

Använder du Netscape?

Slår ihop två trådar.

Jepp , annars kommer jag ju inte ens in hos SHB!

Bevaka tråden