Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cubase SX till iMac G5?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-22 20:36

Hur funkar det att köra Cubase SX på iMac? Räcker ljudkortet till som sitter i eller bör man uppgradera? Tänker mest på om det blir fördröjning och så när man spelar in.

Nu spelar jag in på en 4 år gammal pc och det funkar utan att jag bytt ljudkort. Jag använder inte Midi utan kör bara sång, gitarr och piano via line-in.

Tycker det borde funka på en ny G5 också med tanke på att min nuvarande pc har några år på nacken och är allmänt slö..eller?

Innan det som vanligt blir ett mindre krig här om vilket ljudkort du bör köpa tänkte jag bara säga att det troligtvis kommer att funka jättebra. Min uppfattning är att ljudkorten som följer med en mac är bättre än de som följer med när man köper en pc. (bortsett då från såna byggda för musikskapande). Både latencyn och störningar/brus är inom accaptabla nivåer enligt mig. Klarade du dig med det inbyggda i pc:n borde det gå som smort med det i macen.

Tänk bara på att ingången är i linje-nivå, så du behöver en liten förförstärkare för att kunna ansluta mic, gitarr, osv. Fast med tanke på att du redan innan har spelat in via line-in så har du nog koll på det...

Lycka till!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-23 13:39

Tack, precis vad jag behövde veta! Och ja, jag kör med förförstärkare så det borde ju vara lugnt då

1
Bevaka tråden